Més de 30.000 persones van assistir a la 'Cerimònia del Foc' del Temporada Alta

Alhora va tenir un impacte a les xarxes socials a més de 700.000 usuaris

Més de 30.000 persones van omplir els carrers i espais del Barri Vell de Girona les nits de divendres i dissabte passats en motiu de l’espectacle inaugural de Temporada Alta. La Cerimònia del Foc, va captivar al públic local i als milers de visitants que es van acostar a Girona atrets per la transformació del paisatge urbà que proposava la companyia francesa Carabosse, a partir de les seves instal·lacions de foc, llum i música. La xifra d’assistents s’ha obtingut tenint en compte els 11.525 m2 dels espais que ocupava l’itinerari i que l’ocupació va ser d’1 persona i mitja per metre quadrat en cada funció. Per tant, un total 34.575 espectadors.
 
Aquesta proposta d’inauguració, inèdita fins ara al festival, d’un espectacle gratuït, al carrer i per a tots els públics, ha assolit plenament l’objectiu d’acostar Temporada Alta a un públic més ampli del que habitualment assisteix a les sales de teatre. La funció del dissabte a la nit va tenir l’ocupació màxima, amb prop de 20.000 persones que van omplir els carrers de l’itinerari proposat i els accessos al Barri Vell.
 
L’espectacle va tenir també un ampli ressó als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, especialment a Facebook i Twitter on es van penjar milers de fotografies, vídeos i comentaris dels espectadors. Aquestes mencions han tingut un abast de més de 700.000 usuaris i encara a dia d’avui, continuen generant converses i publicacions  a diferents mitjans digitals. L’impacte de l’espectacle als canals digitals ha arribat més enllà del propi festival i ha resultat ser una excel·lent promoció per a la ciutat de Girona. Girona, Temporada Alta, Cerimònia del foc i OasiTA han estat els temes i les etiquetes més comentades. Twitter ha estat el canal preferit pels espectadors per explicar la seva experiència personal. La nit de dissabte es van disparar les publicacions a aquesta xarxa.

Coincidint amb l’espectacle del divendres, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i Temporada Alta van organitzar una trobada d’instagramers i persones influents a la xarxa perquè visquessin de prop la jornada inaugural. Durant 4 hores, 10 igers van resseguir el muntatge, la preparació i el posterior desenvolupament de l’espectacle i van penjar les seves fotos a aquesta xarxa.