Aquest primer tram d'obres ha costat uns 50 MEUR a Acesa, que no apujarà el preu dels peatges en aquest tram. Segons previsions d'Acesa, que té la concessió de l'autopista fins al 2021, cada any augmenta entre un 1% i un 2% els usuaris de la via. Un percentatge que els ha de permetre recuperar la inversió feta amb l'ampliació, que arriba als 350 MEUR a totes les comarques gironines. Acesa ha explicat, a través d'un comunicat, que les obres de l'AP-7 a Girona, per construir el tercer i quart carril del tram entre Fornells i Vilademuls, també anomenada circumval·lació de Girona, avancen 'segons el calendari previst'. Les obres van començar a l'abril i tenen un termini d'execució previst de 21 mesos.
La circumval·lació de Girona es completarà amb tres nous enllaços que s'afegiran als actuals de Girona Nord i Girona Sud, els de Fornells, Sant Gregori i Vilademuls, i que Acesa preveu tenir acabats una mica més tard, cap a principis del 2012.
En el seu conjunt, les obres d'ampliació s'estan duent a terme de manera seqüencial per trams, fet que permetrà que l'ampliació sigui progressiva i sostinguda al llarg del període d'obres, mantenint el carrils actuals actius, inclosos en els trams d'obres. En total, Acesa invertirà prop de 350 MEUR en ampliar a tres carrils l'autopista des de Maçanet de la Selva fins a la Jonquera.
Mesures especials per a l'estiu
Durant el mes d'agost, per tal d'afavorir la fluïdesa de desplaçaments de la temporada d'estiu en què es preveuen puntes de trànsit de 40.000 vehicles diaris, Acesa aturarà els treballs en pista, que es duran a terme només en horari nocturn. A més, els carrils habituals recuperaran l'¡amplada i les condicions habituals de l'autopista. De manera que les obres continuaran per l'exterior de la pista per accelerar els terminis d'execució previstos, assegura Acesa, sense provocar interferències en el trànsit.