Gas Gas, que porta des de principis d'any amb la producció aturada, va entrar en liquidació el mes passat, incapaç de fer front al deute de 37 MEUR que arrossega. Tota la maquinària i l'empresa surten a la venda.
Els treballadors esperen que els nous propietaris tornin a engegar la producció de motos. L'Ajuntament de Salt fa costat als treballadors i sol·licita una reunió amb l'administrador concursal per demanar que prioritzi la continuïtat de l'activitat per mantenir la plantilla de 93 empleats.
A principis de juliol, i arrossegada pels deutes que pujaven a més de 30 MEUR, Gas Gas va entrar en liquidació. A partir d'aleshores, des del Jutjat Mercantil s'engegava el procés que ha d'acabar amb la venda de la unitat productiva (tant les instal·lacions com la maquinària). Segurament, això passarà al setembre.
Durant aquest mes i escaig, el comitè d'empresa ha quantificat fins a divuit visites d'empreses i fons inversors interessats en adquirir la fàbrica de Salt. "Hi ha diversos inversors que s'han apropat a l'empresa i a partir d'aquí, si estan interessats, signen una carta de confidencialitat i els hi donen informació sobre l'estat de Gas Gas", ha explicat el president del comitè d'empresa, Pere Brangolí.
Els treballadors asseguren que, més enllà d'això, no tenen informació sobre quins plans de negoci hi ha darrere de cada visita i si els aspirants a comprar la fàbrica volen tornar-la a posar en funcionament o no. "De tots aquests al final en quedaran només tres o quatre, i un d'ells serà qui es quedarà Gas Gas", ha explicat.
Per intentar decantar la balança cap a un comprador que vulgui donar continuïtat a l'activitat, l'Ajuntament de Salt ha fet un posicionament públic de suport als treballadors i estenen la mà per ajudar, en les mesures de les possibilitats, a continuar amb l'empresa en actiu a la població. L'alcalde, Jordi Viñas, ja ha avançat que demanaran a l'administrador concursal que Gas Gas es quedi a Salt. "Ens oposem a que la firma sigui trossejada, venuda per part o deslocalitzada", ha afirmat.
De fet, els treballadors van fer una protesta la setmana passada aprofitant una visita d'una empresa interessada KTM perquè sospiten que la seva intenció és desmantellar la planta. "No és contra ells, és un toc d'atenció i un posicionament per a tots, volem que Gas Gas continuï", ha concretat Brangolí.
El secretari del comitè, José M. Lara, ha assegurat que Gas Gas és un referent en el món de les motos 'off road' i que, tot i portar vuit mesos amb producció aturada i només servint recanvis, hi ha clients que esperen que tornin a arrancar per comprar motos. Durant el 2015 han fet només 50 motos d'una producció anual habitual de 7.000 i una capacitat productiva per fer-ne 10.000.