El Grup Terraza inverteix 2,5 MEUR en un nou complex hoteler i d'apartaments a Roses

L'empresa gironina gestiona 1.200 places d'allotjament

El Grup Terraza de Roses, que aquest 2015 celebra els 80 anys, ha ampliat la seva oferta d'allotjament amb un nou complex. L'establiment, amb el nom '1935 Hotel & Apartaments', barreja el concepte d'allotjament amb la filosofia dels productes quilòmetre zero (incorporant una botiga i una cafeteria que n'ofereixen). Ha suposat una inversió de 2,5 MEUR, es troba a la urbanització Salatà i s'ha construït sobre la base de dos edificis dels anys 60, que s'han rehabilitat.

En total, '1935 Hotel & Apartaments' disposa de 34 places. D'aquestes, catorze es reparteixen en els diferents apartaments i les altres vint són hoteleres. El complex s'ha inaugurat aquesta setmana i, de cara a la tardor, es preveu incorporar a l'oferta un restaurant especialitzat en productes del territori.

El nou hotel també té una zona de relax (on hi ha piscina i jacuzzi) i disposa d'un espai per a bicicletes, amb un taller de manteniment i reparació. El nom que s'ha escollit per batejar-lo recorda l'any en què es va fundar l'hotel Terraza, l'embrió de l'actual grup. Per dissenyar i construir el '1935 Hotel & Apartaments' s'han contractat empreses de la zona.

Vuitanta anys d'història

Els orígens d'aquest grup hoteler de la Costa Brava nord es remunten a l'any 1935. Aleshores, Norat Gotanegra va obrir l'hotel Terraza, de 85 habitacions, situat arran de mar i al peu de la carretera que porta de Roses (Alt Empordà) a Besalú (Garrotxa). Actualment, l'empresa familiar està gestionada per la tercera generació: Miquel Gotanegra, a la gerència; Neus, a l'administració; Antoni, a la cuina, i Norat, als serveis, amb una implicació transversal de la seva mare, Mercè Portell.

El 1990 va néixer el Grup Terraza, amb la incorporació del càmping Salatà, que té unes quatre hectàrees. Actualment, també en formen part dues empreses d'apartaments (una a Roses, i l'altra a Figueres). L'empresa té un centenar de treballadors, gestiona en total unes 1.200 places d'allotjament i factura uns 4 MEUR anuals.

Principalment, els hotels i apartaments del Grup Terraza reben turistes francesos. Tot i això, els catalans i espanyols també representen una part important de la clientela. Per la seva banda, el càmping sol rebre més visitants holandesos i alemanys.

Destaca també la fidelització d'alguns dels turistes. Actualment, el client més antic fa més de 50 anys que, cada temporada, fa estada a l'Hotel Terraza. I n'hi ha d'altres que, des de fa més de 30 anys, hi dormen periòdicament durant les seves vacances. El grup de la família Gotanegra també disposa de la marca Roses Experience, centrada en la informació, reserves i oferta d'activitats al territori per als seus clients.