Un llamp deixa 4.000 veïns de la Garrotxa sense cobertura de Movistar durant 4 dies

La companyia no sap quan ho podrà solucionar

Els usuaris de Movistar de Les Planes d'Hostoles i Sant Feliu de Pallerols (Garrotxa) no poden fer cap mena de trucada de mòbil. Des de fa quatre dies estan sense cobertura. En concret, porten 80 hores sense poder fer servir el seu mòbil i es comuniquen entre si aprofitant les 'wifi' o els telèfons fixes.

Des del consistori asseguren que l'empresa només els ha dit que el problema es troba en una antena de la zona i que ho estan reparant tot i que no saben quan podran solucionar-ho. Aquesta no és la primera vegada que pateixen una situació similar i, per això, l'alcalde de Les Planes, Eduard Llorà, afirma que ja estan cansat de bones voluntats i demana que l'empresa assumeixi la "responsabilitat". Els fets es remunten al passat dilluns al vespre quan va caure una tempesta amb llamps en aquesta zona de la Garrotxa. De de llavors, els 4.000 veïns dels dos municipis ja van començar a tenir problemes de cobertura.

Dimarts passat el consistori es va posar en contacte amb la companyia Movistar que els va explicar que els problemes eren degut a la caiguda d'una antena de la zona i que estaven reparant-ho. Tot i això, durant gairebé quatre dies, els veïns continuen sense cobertura. Aquest matí, la població s'han pensat que l'averia s'havia resolt perquè durant unes hores han tornat a tenir senyal però, des de la una del migdia, tornen a estar sense cobertura.

"Els hi preguntem quan estarà solucionat i ens responen que no hi ha data, portem tota la setmana sense línia i això genera molts perjudicis a la població", ha explicat l'alcalde de Les Planes d'Hostoles, Eduard Llorà. Segons el batlle, aquesta no és la primera vegada que el poble es queda sense línia. Reiteradament els veïns pateixen problemes deguts a canvis meteorològics o tempestes. L'últim cas greu va ser l'agost del 2014 quan van patir una averia similar.

"Al final haurem de demanar a la companyia que assumeixi responsabilitat perquè les bones voluntat ja no serveixen", ha subratllat Llorà. En aquest sentit, des del consistori reclamen a Movistar que millori la infraestructura existent. "No pot ser que l'empresa tardi una setmana a arreglar una petita incidència", ha conclòs.