La T-10/120 entre la Costa Brava i Barcelona s'implementarà l'1 de juliol

Els passatgers tindran descomptes de fins al 50% i els trajectes costen de 10 a 12 euros

La nova targeta multiviatge T-10/120 entre la Costa Brava i Barcelona s'implantarà a partir de l'1 de juliol. Aquesta modalitat permetrà viatjar amb descomptes de fins al 50%. Es tracta de la segona fase del desplegament d'aquest abonament a les comarques gironines. Al juny es va posar en servei a les comarques de la Garrotxa, Pla de l'Estany i la Selva i al setembre, amb l'inici del curs escolar, s'implantarà al corredor Figueres-Girona-Barcelona.

La targeta inclou l'import de 10 viatges amb una validesa de 120 dies i es pot comprar a les taquilles de la Sarfa i als punts autoritzats, i recarregar a bord dels propis autobusos i a l'Estació del Nord. Els preus per trajecte són de 10 i 12 euros.

Pel que fa al a Costa Brava nord, les línies que es beneficiaran d'aquesta targeta seran les que fan els recorreguts Cadaqués- Castelló d'Empúries- Empuriabrava i el de Llançà- Port de la Selva- Roses que aniran directes a Barcelona per 12 euros per trajecte (descomptes fins al 50%).

Pel que fa a la Costa Brava centre, es connectaran els següents recorreguts amb la capital catalana: Begur - Bellcaire d'Empordà - Calonge - Can Carbonell - l'Escala; el recorregut que uneix l'Estartit - la Bisbal d'Empordà - Llagostera - Mont-ras - Palafrugell; el recorregut entre Palamós - Pals - Platja d'Aro - Regencós - S'Agaró; el recorregut de Sant Antoni de Calonge - Sant Feliu de Guíxols - Sant Pere Pescador i, per últim, el bus que fa Santa Cristina d'Aro - Torroella de Montgrí - Ullà - Vidreres. En aquest cas, el preu és de 10 euros per trajecte. 

Els avantatges de la T-10/120

La targeta inclou l'import de 10 viatges amb una validesa de 120 dies i es pot comprar a les taquilles de la Sarfa i als punts autoritzats, i recarregar a bord dels propis autobusos i a l'Estació del Nord. 

La T-10/120 és multipersonal i, per tant, la poden utilitzar els membres d'una mateixa família o un grup d'usuaris per fer els seus desplaçaments de forma conjunta. L'actuació, que és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l'objectiu de millorar la competitivitat del transport públic. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat defensen que volen dotar els viatgers "d'una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre'n l'ús".

El desplegament de la T-10/120 al territori

La targeta T-10/120 està estesa a tot el Pirineu lleidatà, així com a bona part de les comarques centrals, el corredor Lleida amb Barcelona, part de les comarques gironines i en els trajectes interns de les quatre comarques de les Terres de l'Ebre (Baix Ebre, Ribera d'Ebre, Montsià i Terra Alta). 

Allà on ja està implantada està tenint bona acceptació i la demanda dels corredors està creixent. Durant l'any 2014, en els serveis d'autobús on funciona la T-10/120 s'han realitzat gairebé 370.000 viatges. D'aquests, una mitjana del 41% s'han efectuat amb la targeta T-10/120. 

En alguns corredors com el Barcelona-Alt Urgell o Barcelona-Alta Ribagorça, l'ús de la T-10/120 ha arribat fins al 80% i 65% dels viatges, respectivament. A més, des de la posada en servei de les T-10/120 s'ha produït un increment de viatges amb Barcelona, com per exemple d'un 50% a l'Alt Urgell o un 47% al Solsonès.