Mou-te en bici demana a l'Ajuntament de Girona que encara no sancioni els ciclistes

Primer volen que es resolguin els "punts negres"

Mou-te en bici ha demanat a l'Ajuntament de Girona que no sancioni els ciclistes. Segons consideren, la ciutat no està prou preparada per garantir un ús segur de la bicicleta i apel·len a la pedagogia abans que a la sanció. El col·lectiu ha identificat un centenar de "punts negres" per la circulació amb bicicleta.

Aquesta informació la lliuraran properament al consistori perquè actuï. "Si Girona vol ser una ciutat ciclista com semblava que promovia l'ajuntament cal apostar per la pedagogia i la millora de les infraestructures, no per la sanció", ha criticat el president, Xavier Corominas. El consistori està informant els ciclistes incívics i preveu començar a multar a partir de la setmana vinent.

L'Ajuntament de Girona ha posat en marxa aquesta setmana una campanya informativa per recordar als ciclistes que han de complir les normes de circulació i que, per exemple, no poden saltar-se semàfors, circular per la vorera o anar ràpid per carrers per a vianants.

Ara només els adverteixen, però la intenció del consistori és començar amb les sancions a partir de la setmana vinent, especialment per als comportaments que generin situacions de perill amb la resta de vianants o vehicles. Entre d'altres, la policia estarà atenta i sancionarà aquells ciclistes que vagin per la vorera, que corrin massa a carrers per a vianants (especialment al Barri Vell) en contra direcció, parlant pel mòbil o que se saltin un semàfor en vermell. 

Aquesta campanya no ha agradat als col·lectius ciclistes i s'han començat a sentir les primeres veus crítiques. Des del Mou-te en bici han demanat a l'ajuntament que desisteixi de la seva voluntat de multar. "Demanem la paralització de qualsevol mesura coercitiva contra l'ús de la bicicleta a la ciutat fins que s'hagin resolt els punts crítics o punts negres", manifesta el col·lectiu a través d'un comunicat. 

Pedagogia i infraestructura

El president de l'entitat, Xavier Corominas, ha explicat que han detectat fins a un centenar de punts crítics on no està garantida la seguretat per als ciclistes i que lliuraran aquesta documentació al consistori perquè hi posi remei. Segons el col·lectiu, no es pot exigir als ciclistes que vagin per la calçada si no hi ha una bona trama de carrils bici o no hi ha prou informació perquè els diferents tipus de vehicles convisquin a la via pública. 


"Encara falta fer més inversió i tenir respecte per a les persones que comencen a anar amb bici, moltes d'elles ho fan per necessitat i no tenen més remei que anar per la vorera", ha manifestat Corominas, que aposta per la pedagogia abans que per les sancions, que poden ser de 100 o 200 euros. 

Corominas diu que l'ajuntament els havia fet veure que volien apostar per l'ús de la bicicleta i fer que Girona fos una "ciutat ciclista". "Si Girona vol ser una ciutat ciclista com semblava que promovia l'ajuntament cal apostar per la pedagogia i la millora de les infraestructures, no per la sanció", ha sentenciat. 

De la mateixa manera, Mou-te en bici ha fet una crida a la conducció responsable i ha demanat als ciclistes que, si cal, baixin de la bicicleta i es converteixin en un vianant més si les voreres són estretes o si circulen per carrers per a vianants.