L'Ajuntament de l'Escala incorpora onze aturats a través de diferents plans d'ocupació

Treballaran en diversos projectes municipals durant sis mesos

La resta de contractats per l'Ajuntament de l'Escala treballaran al cadastre municipal, on s'hi destinaran dues d'aquestes persones contractades, que s'encarregaran de digitalitzar el fons documental del cadastre municipal .Aquests primers plans, per tant,  tenen la finalitat de facilitar la gestió documental del municipi a través de la digitalització, millorar els sistemes de preservació de documents i facilitar-ne la consulta. D'altra banda, també s'ha contractat un dinamitzador per al Punt TIC de la Plaça de les Escoles, que s’ocuparà de l’impartició de cursos destinats a l’alfabetització digital, de la dinamització de l’espai i de donar suport a les persones que hi acudeixin amb la finalitat de promoure l’accés de tothom a les noves tecnologies. Finalment, el gruix més important de treballadors -un total de sis- s'han incorporat com a suport a la brigada municipal en la realització d'obres de rehabilitatció i manteniment d'equipaments i espais públics del municipi.

El SOC subvenciona els Plans Extraordinaris d'ocupació locals (Projecte Impuls-Treball). Els contractes s'acabaran el 15 de gener i treballaran un 70% de la jornada laboral. Els plans extraordinaris d'ocupació local prioritzen per una banda les persones aturades que no rebin prestació d'atur o que estiguin a punt d'esgotar-les, i, combinen per primera vegada l'experiència professional amb la formació per tal que millori la seva qualificació i competència professional.

La incorporació d'aquestes onze persones s'afegeix a altres mesures municipals destinades a millorar les oportunitats d'ocupació, com els cursos que s'han fet en l'àmbit de l'hostaleria i la restauració.