30 primeres marques a la nova edició de l'outlet de la Fundació Ramon Noguera

Un 5% de les vendes durant el Shopp Out solidari es destinen a impulsar projectes socials

La Fundació Ramon Noguera ha obert les portes de la cinquena edició de Shopp Out. La iniciativa més gran de shopping social de l'Estat ha rebut una bona afluència de visitants durant les primeres hores, que han pogut recórrer els 4.500 metres quadrats d'exposició i comprar a les més de trenta primeres marques del món de la moda que participen en aquesta edició.

Les firmes ofereixen descomptes de fins al 70%. La iniciativa té com a objectiu difondre i donar suport a la feina que porta a terme la Fundació i un 5% de les vendes es destinen a impulsar els seus projectes socials. L'outlet està obert de dimecres a dissabte de deu del matí a nou de la nit i diumenge fins a les tres de la tarda.

Les firmes participants en aquesta cinquena edició són Bissú, Boxley, Brandy Melville, Canada House, Carpisa, Casa Viva, Castañer, Código Básico, Cooked in Barcelona, Custo Barcelona, Eurekakids, Geox, Gocco, Javier Simorra, Lacoste, LTB, Macson, Mango, Mi&Co, Mon Marcel, Napapijri, New Zealand Auckland, Petrol Industries, Sita Murt, Skunfunk, Stonefly, Sunglass Hut, Superdry, Surkana, Textura, Timberland, VamCats i Yamamay, així com la botiga laFundació, la marca pròpia de la Fundació Ramon Noguera, que està oberta tot l'any.


Per aconseguir que els visitants passin una jornada agradable, les pop-up stores es complementen amb espais de descans i esbarjo, zona chill out, música i espectacles infantils, sota el concepte Happy Shopping. La restauració va a càrrec de König, Moritz i Cafès Cornellà, i destaca l'oferta d'espectacles musicals amb les actuacions de Blackiss, La Time Machine, Yes the Music i Sra. Karma, un DJ que actuarà en directe cada dia, i les activitats infantils amb de Wonderful Kids.

Pepita Perich, directora-gerent de la Fundació Ramon Noguera, ha destacat en la inauguració que Shopp Out és una activitat "consolidada que ha aconseguit mobilitzar més de 30.000 persones", i ha afegit que la cinquena edició "amplia l'oferta, ja que tenim un molt més ampli assortiment amb la inscripció de noves marques". En aquest sentit, Perich ha agraït també la presència de les firmes que ja han participat en anteriors edicions "per seguir col·laborant en el projecte".

La directora dels serveis territorials de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, Montserrat Roura, ha posat de manifest que la iniciativa de la Fundació Ramon Noguera "no és només una exposició de botigues, sinó que posa a l'abast de tothom part de la feina que es fa, com la integració, l'atenció i la cura de persones amb necessitats especials". Roura ha destacat que la feina de l'entitat té el suport de l'administració.

Marta Madrenas, tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Girona, ha assegurat que gràcies a iniciatives com el Shopp Out de la Fundació Ramon Noguera "podem arribar entre tots a molts més usuaris que ho necessiten", i ha afegit que "es mereix que la gent actuï solidàriament, com ho han fet en els últims anys".

Contenidors de Roba Amiga

Els visitants poden deixar roba usada, roba de llar, sabates i altres peces tèxtils als dos contenidors de Roba Amiga que trobaran a Shopp Out. El gest permet "renovar" l'armari i, alhora, col·laborar amb un programa solidari. Es tanca així el cercle del shopping social: porta la teva roba usada, i compra'n de nova, aportant una part a projectes socials.

L'èxit i el ressò d'aquesta iniciativa pionera de la Fundació Ramon Noguera ha anat en augment des de la primera edició del Shopp Out, que va tenir lloc el 2013 i que va comptar amb tres marques en un espai de només 300 m2. En la segona edició l'espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig de l'any passat es va passar a 20 firmes comercials amb més de 4.000 m2 d'exposició. El nombre de marques va créixer a l'octubre del 2014 fins a les més de 30 que hi ha actualment.

La Fundació Ramon Noguera, que enguany celebra el seu 50è aniversari, està especialitzada en la creació i gestió de centres i serveis adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual i a infants amb trastorn. La Fundació desenvolupa activitats des de dues àrees, la laboral i la social, dóna atenció a més de 900 persones al llarg de l'any i disposa de 248 treballadors (160 dels quals amb discapacitat).