Vila no veu necessari ni oportú a curt termini rescatar la C-17 entre Vic i Ripoll

El conseller de Territori i Sostenibilitat avança que s'estan buscant solucions "en el marc del contracte vigent"

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assegurat que el Govern "no veu necessari ni oportú a curt termini" fer el rescat l'autovia C-17 entre Vic i Ripoll. Segons Vila, el Govern està estudiant les possibles solucions "en el marc del contracte vigent" amb els "reequilibris i reajustos que siguin necessaris".

Cedinsa, l'empresa concessionària de la via, va esgotar el 31 de desembre de 2014 el termini per fer efectiu el crèdit de 220 MEUR i el contracte estipula que, en cas d'impagament, la Generalitat està obligada a subrogar el crèdit. De moment, el Govern ha comptabilitzat en la liquidació del pressupost de 2014 la possible despesa del rescat de la C-17, xifrada en 276 MEUR.

L'autovia entre Vic i Ripoll es va inaugurar el 2011 amb un règim de concessió a Cedinsa, que va assumir la inversió a canvi de cobrar del Govern un peatge a l'ombra. Per fer-ho, l'empresa va necessitar un crèdit sindicat de 220 MEUR que el va negociar amb La Caixa, Caja Madrid, ICO, BBVA, Caixa Catalunya i Banesto. El crèdit, de només cinc anys va vèncer el passat 31 de desembre i no s'ha aconseguit renegociar.

Tal com estipula el contracte, de produir-se un impagament, la Generalitat està obligada a subrogar el crèdit. La quantitat resultant si s'activa la responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA) és de 276 milions d'euros, els del crèdit i 56 milions addicionals vinculats a inversions realitzades des de la inauguració. La C-17, a diferència d'altres autovies amb peatge a l'ombra, es va finançar amb un crèdit a curt termini i, a més, les previsions de trànsit no s'han complert.