D'un aeroport de més de 5,5 milions de viatgers el 2008 a superar per poc els dos milions l'any passat. Aquesta és la situació que ha viscut l'Aeroport de Girona en els darrers anys. A la crisi econòmica s'hi suma el fet que la principal companyia, Ryanair, comencés a operar des del Prat i, conseqüentment, retallés les destinacions que oferia des de Girona.
Les xifres negatives a l'Aeroport de Girona s'encadenen mes a mes i hi ha pocs elements que facin veure un canvi a curt termini. Ara bé, hi ha un argument per a l'optimisme, segons defensa el director de l'aeroport. Lluís Sala confia que Ryanair oferirà més connexions a partir de la propera temporada d'hivern -o com a molt a l'estiu vinent- un cop rebi els avions que té encarregats.
Al febrer, el director executiu de la companyia irlandesa va explicar que la falta de connexions des de Girona es deu a què estan esperant rebre la comanda d'avions. Segons Ryanair, un cop els rebin podran oferir més rutes. De moment, però, les previsions no són optimistes ja que, per a la temporada d'estiu que arrenca el diumenge 29 de març, es preveu que la companyia passi de les 49 destinacions del 2014 a només 36.
No obstant això, el director de l'aeroport ha afirmat que hi haurà "un canvi" quan Ryanair rebi les noves aeronaus que li han de permetre ampliar l'oferta des de Vilobí d'Onyar. "Esperem que quan els rebin tinguem un canvi en els propers mesos", ha manifestat el director. Sala no ha volgut fer previsions sobre quan arribarà aquest "canvi". "És massa aviat, tot just hem de començar la temporada d'estiu i no podem fer previsions sobre si aquest any serà millor o pitjor que el passat", ha declarat.
Sala ha remarcat que, tot i que Ryanair és de llarg la companyia líder a Girona, segueixen treballant per captar noves aerolínies i consolidar d'altres que ja volen des de Vilobí d'Onyar. El director defensa que les instal·lacions són "magnífiques" i que no deixaran escapar "cap oportunitat" de captar noves companyies perquè considera que diversificar és imprescindible. Tanmateix, s'ha limitat a reconèixer que hi ha contacte -entre d'altres amb Air Andorra, que té intenció de connectar Girona i Madrid- però no ha aclarit si hi ha acords a punt de tancar-se. "Són les companyies les que han d'informar sobre això", ha dit.
El baixador del TAV, opció de futur
Sala també veu amb bons ulls que la Generalitat vulgui construir un baixador del TAV a tocar de l'aeroport. Segons el director, qualsevol intermodalitat és positiva per a les instal·lacions i, per això, ha qualificat el projecte "de bona opció de futur".