El tercer Olotx2 desborda la ciutat de visitants

Des del consistori asseguren que s'ha incrementat un 20% l'ocupació durant el divendres

Les taules dels restaurants plenes, els carrers que semblen riuades de gent i centenars de visitants als museus i activitats. Aquesta és la imatge de la tercera edició de la campanya promocional Olotx2, que ofereix menús i allotjaments a meitat de preu i multitud d'activitats com concerts a l'aire lliure o passejades amb burro pel centre d'Olot durant tot aquest cap de setmana.

El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que només aquest divendres han registrat un increment del 20% d'ocupació als hotels respecte l'any passat. "Aquest dissabte estan tots els allotjaments plens; tinc la sensació que hi ha més gent i que superarem els 8.000 àpats de l'anterior edició", ha comentat. Durant aquest cap de setmana, la tercera edició d'Olotx2 ofereix 1.400 estades a hotels per dues persones a preu d'una i 11.000 menús on només paga un dels dos comensals. Una iniciativa que des de fa tres anys omple de gom a gom la capital de la Garrotxa aportant vida a la ciutat en temporada baixa.

Divendres, l'ocupació als allotjaments de la ciutat i la comarca el divendres es va situar al 70%, un 20% més que l'any passat. A més de la multitud d'activitats diàries - per a petits i grans com visites guiades als museus, tallers de màgia o passejades amb ponis o burros pel centre d'Olot - i nocturnes, la iniciativa ha coincidit amb la Botiga al Carrer que ha omplert de gom a gom el nucli antic de la ciutat.

El regidor de Promoció Econòmica de la ciutat, Estanis Vayreda, ha explicat que el projecte promocional s'ha "consolidat" en aquesta tercera edició. "Tenim tots els hotels i allotjaments plens durant aquest dissabte i els restaurants no han parat de servir menús", ha comentat. Segons el regidor es tracta d'uns "dies extraordinaris" on el bon temps els ha ajudat a atreure més visitants. La gran majoria dels assistents són veïns de les comarques gironines i barcelonines com Osona. Tot i això, els veïns de la Garrotxa i d'Olot no s'han volgut perdre l'oportunitat d'aconseguir 'gangues'. "Havia vist unes sabates i ara n'he comprat dos al preu d'una", assegurava la Joana, una veïna d'Olot.

"Els comerciants estan molt contents, centenars de persones han participat en la Botiga al carrer, una activitat que serveix com a termòmetre. La sensació que tinc és que hi ha més gent que l'any passat i també tenim més oferta, comptem amb tots els restaurants i allotjaments de la comarca", ha explicat. Segons Vayreda, enguany les xifres d'ocupació i els 8.000 àpats que es van servir la passada edició.

Fins i tot les novetats com la visita guiada a l'església de Sant Esteve i al Greco s'han omplert ràpidament. També centenars de persones han ballat al ritme del 'Fil Musical', la iniciativa que es basa en concerts en directe de petit format arreu del nucli antic. "Venim de Calonge, creiem que es tracta d'una gran iniciativa per les famílies i que, a més, permet gaudir d'activitats a bon preu en aquests moments de crisi. És una festa", ha explicat en Jordi Oliu mentre controlava els seus nens que seguien els passos d'una animadora infantil al centre d'Olot, una de les activitats per a menuts dins de la campanya Olotx2.

De cara a pròximes edicions, el consistori tindrà en compte els suggeriments i comentaris dels visitants gràcies al web específic que ha habilitat l'ajuntament a la pàgina de la campanya, on els ciutadans podran fer les seves aportacions, crítiques, propostes o queixes. Una forma de preservar l'essència de la campanya, és a dir, mantenir la qualitat de l'oferta i que els visitants marxin d'Olot després d'un cap de setmana ple d'activitats, "contents i satisfets" de l'experiència i amb ganes de tornar a la Garrotxa.

"Fem un esforç molt important i no ens podem permetre quedar malament, els menús han de ser iguals que una altra setmana i la qualitat ha de ser la mateixa", ha insistit Vayreda. A més, de cara als pròxims anys, el consistori té previst allargar les activitats fins diumenge a la nit per atreure més visitants. "Així podríem fer que la gent es quedés dos nits en comptes d'una", ha assenyalat Vayreda. Enguany, l'Ajuntament d'Olot destina 30.000 euros a aquesta campanya promocional. "Veurem com funciona la proposta musical 'Somnis' del Club Super3 de demà al matí i com anirà als comerços que també obriran durant el matí", ha conclòs el regidor. Alguns restaurants com 'Les Cols' allargaran la campanya durant tot el mes de març i determinats establiments també s'han fet seva la iniciativa i mantindran les ofertes de '2x1' fins a la setmana vinent.