Isometric, Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent

El jurat del 080 ha escollit la col·lecció “Psique” per la creativitat, qualitat i projecció internacional de la proposta

La firma Isometric ha estat el guanyador del Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 Bacelona Fashion de la present edició amb la  col·lecció “Psique”.

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat del gerent del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, Miquel Rodríguez, i dels membres del jurat del 080, ha lliurat aquesta tarda el guardó que distingeix la millor col•lecció de disseny emergent d’aquesta quinzena edició de la passarel•la de moda catalana, dotat amb 20.000 euros.

Isometric és el projecte creatiu compartit pels dissenyadors Joan Ros Garrofé i Jessica Montes Bonito. Es coneixen treballant a Martín Lamothe. Ell ha estat dissenyador de la línia d’home i d’estampats des del 2012, i ella assistenta de disseny. Joan Ros també és graduat en disseny de moda amb matrícula d’honor per Bau, Centre Universitari de Disseny, el 2014, i finalista als premis ModaFAD del mateix any. Montes és estilista per l’IDEP i finalista del concurs Photo Shoot Contest 2014.

Desfilades matinals

Les desfilades dels dissenyadors Oscarleon i Rita Row han obert aquest matí la jornada de cloenda de la passarel•la 080 Barcelona Fashion. També al matí WHO i les firmes Aldomartins, Punto Blanco, Torras i Escorpion han presentat les col•leccions per a la temporada Tardor/Hivern 2015-2016.
 
La col·lecció “Enfants troubleurs w-15/16” d’Oscarleon ha obert aquest matí la última jornada de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Una proposta inspirada en els trastorns psicològics, que aposta pels colors blanc i negres, il·lustracions a les samarretes, teixits de nylon i pells de conill. Una col·lecció que ha comptat amb la col·laboració de Koetania en els complements.
 
Rita Row s’ha estrenat a la passarel·la amb “WOW” (Widows of Woodland- Vídues del bosc). L’essència de la col•lecció es basa en el retir de dues vídues als boscos de Noruega. Les peces s’inspiren en aquestes dues protagonistes per presentar una indumentària de tota la vida, sent el punt un dels teixits protagonistes i apostant per una gamma de colors on predomina el mostassa, el blau cel i les tonalitats de grisos.
 

Per la seva banda la marca Who ha presentat la col·lecció "Reworks" que, tal i com el seu nom indica, ha esdevingut un calc dels seus anteriors treballs, denotant un clar continuisme entre els seus patrons.

Els dissenys, on ha predominat el tons gris perla i marengo amb lleugers tocs de vermell vi i rosa pastel, anava acompanyada per unes talles grans que proveïen al maniquí d'un àmplia sensació de llibertat.
 

Seguidament li ha donat el relleu a Aldomartins amb la seva "Passió per l'hivern", presentant un canvi de 180º respecte l'anterior desfilada, molt més colorista i alegre. Amb fotografies d'un bosc nevat de fons, s'han pogut veure patrons "après-ski", conformats per jerseis de llana amb estampats de colors i pantalons còmodes tipus xandall amb una goma que es lligava de la part inferior, dotant-los de forma triangular.
 

La firma Punto Blanco ha presentat la col·lecció “Connectivity”, inspirada en l’era digital i centrada en crear una essència versàtil i contemporània, amb matisos retro. Una aposta per generar harmonies, barrejant colors calents i freds, el clar i el fosc. Efectes sorprenents que s’aconsegueixen a través de materials innovadors.
 
 
En la jornada de matí i sota el títol “Mímesis”, la firma Torras ha presentat la seva proposta per a la propera tardor-hivern, que gira al voltant del mimetisme amb la naturalesa. Peces que s’apropen a un entorn salvatge, hivernal, tosc on destaquen homes i dones bohemis, amb colors diferents i barreja de textures.
 
La firma Escorpion ha estat l’encarregada de tancar la sessió del matí, amb la col•lecció “Interludis”. Una proposta amb estampats elegants i discrets per una dóna femenina. Destacant entre les peces la faldilla midi de pell que ha presentat amb una diversitat de colors com el cru, el negre, daurat o verd. Outfit de dues peces, combinant jersei amb pantalons amples al turmell o faldilla.

Darreres desfilades

La dissenyadora Natalie Capell ha obert aquesta tarda la darrera jornada de la passarel·la 080. Sota el títol “Terra…”, Capell ha presentat la seva col·lecció per a la tardor-hivern 2015/2016. La creadora ha pres com a punt de partida la premissa de que la bellesa sorgeix de la forma de ser: la postura, la  presència, el pes i el caminar sobre la terra, entre d'altres elements.

Amb aquest postulat, Capell ha concebut per a la propera temporada tardor-hivern una dona sòbria i greu. La col·lecció utilitza viscoses, cotons i llanes sobre siluetes lànguides. El vestit llarg -i negre  en la majoria dels dissenys-, amb senzills cossos de tirants articula col·lecció. Aquests vestits es complementen amb tuls que cobreixen espatlles i braços, faixins que dibuixen suaument la figura femenina, i amb tocats, grans pameles o turbants. El negre és el color indiscutible de la col·lecció, acompanyat del color maquillatge, el marró i el verd fosc envellutats.  
 
Un cop finalitzat l’acte de lliurament del premi, la dissenyadora Justicia Ruano ha presentat la seva col·lecció. Sota el títol “Ethno-Glam”, Ruano ha proposat una col·lecció per a la propera tardor-hivern basada en teixits naturals, com el cotó, la llana i la seda, combinats amb teixits innovadors, com els cuirs tractats i els neoprens. Utilitza estructures i gràfics geomètrics amb pinzellades ètniques i textures rústiques, que es tornen exuberants amb les sedes.

39.800 assistents
 
A poques hores de finalitzar la passarel·la, un total de 39.800 persones han passat per la 15ena edició del 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
 
Pel que fa a la presència de mitjans de comunicació, s’han acreditat a la passarel·la més de 750 professionals, dels quals 129 d’àmbit internacional, de 386 mitjans diferents, entre diaris, ràdios, televisions, revistes i mitjans digitals. Del total de mitjans, el 30% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Estats Units, Rússia, Polònia, Xile o Àustria entre d’altres.
 
En l’àmbit comercial, un total de 159 professionals, entre botigues, centrals de compra i altres operadors, han visitat el 080 Barcelona Fashion durant la passarel·la durant la setmana de la moda catalana.