La recepta de l'èxit del 'Girona 10'

La campanya promocional omple hotels i restaurants durant aquest cap de setmana

Passar la nit en un hotel, sopar a bons restaurants, fer el vermut en una terrasseta al sol, visitar el patrimoni cultural, fer esport o portar la mainada de concert.

Turisme, patrimoni i diversió és el que qualsevol turista busca quan viatja a una ciutat i si és econòmic, millor. Aquest cap de setmana, ho han pogut fer a Girona i pagant només deu euros per cada cosa. La quarta edició de la campanya promocional 'Girona 10' ha acabat amb èxit.

El president de l'Associació d'Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona, Josep Carreras, ha explicat que hotels i restaurants han tornat a omplir i que les activitats noves, com les visites nocturnes la Catedral de Girona, han estat un reclam absolut.

El sol d'hivern ha acompanyat i, un any més, les places hoteleres i les reserves als restaurants han volat. Josep Carreras ha explicat que els hotels i restaurants decideixen -complint un mínim- quantes habitacions o taules volen fer participar en la campanya turística 'Girona 10', que suposa pernoctar o degustar un menú per només 10 euros cadascun. "Això ho hem omplert des d'un bon inici però els propers dies hem de fer balanç i valorar si la campanya ha servit per atraure encara més gent i aconseguir omplir habitacions o taules a un preu potser una mica superior", ha explicat el president de l'Associació d'Hostaleria.

En definitiva, 'Girona 10' va néixer fa quatre anys amb l'objectiu d'atraure visitants. "És un tastet de tot el que la ciutat pot oferir perquè la gent vingui, la conegui i vulgui passar-hi més temps", ha explicat Carreras. El plantejament inicial incloïa quasi exclusivament hotels i restaurants però aquesta quarta edició ha estat un "punt d'inflexió" i un reguitzell d'activitats, visites i altres espectacles han estat el complement ideal per veure els carrers de la ciutat plens.

Vermut al sol

Dues de les noves propostes estrella d'aquesta edició del 'Girona 10' han estat el 'Vermut 10' i les visites nocturnes a la Catedral de Girona. El vermut, aquella tradició tan habitual al país que consisteix en anar a fer un aperitiu abans de dinar, amb la família o els amics. Durant aquest cap de setmana, diversos establiments de la ciutat han fet ofertes per a aquest aperitiu oferint, per exemple, dos vermuts o dues cerveses, patates braves i olives per a dues persones a deu euros.

En una d'aquestes terrasses, hi havia asseguts aquest diumenge al migdia un grup d'amics format per diversos matrimonis provinents de Granollers i les Franqueses. "Ja feia anys que volíem venir però no havíem trobat taula, aquest any ha estat el definitiu", ha explicat Anna Amores. El grup, entre riures i ambient distès, ha pres un vermut deu al sol just abans d'anar a dinar en un restaurant, on els oferien "un menú molt variat" pel mateix preu.

Una altra activitat que ha atret molts visitants ha estat la visita guiada nocturna a la Catedral de Girona. Han omplert els grups de visites els dos dies que s'ha fet -divendres i dissabte- i, en total, han passat per la catedral 300 persones. A més, la ruta ha estat dissenyada per a l'ocasió i s'ha centrat en el foc en el conjunt format per la Catedral, el claustre i el tresor. Gairebé a les fosques, il·luminats amb la llum tènue de espelmes o amb fogueres, els visitants han conegut el foc purificador i el foc destructor representat en tapissos, capitells i vitralls.

"No és que estiguem estalviant en llum, és que volíem que us poguéssiu traslladar a com devien veure la Catedral segles enrere, quan només estava il·luminada per torxes i espelmes", explicava un guia al seu grup de visitants just abans de començar la visita.

Una edició exitosa però que, segons Josep Carreras, no ha de quedar aquí. Els objectius que situa per a l'any vinent, per al cinquè aniversari, són implicar més els comerciants de la ciutat i també més associacions.