La Policia Municipal de Girona patrullarà amb bicicletes elèctriques

L'ajuntament ha comprat quatre vehicles

La Policia Municipal de Girona patrullarà per primera vegada amb bicicletes elèctriques. L'ajuntament ha comprat quatre vehicles -tres per al cos i un per a l'àrea d'alcaldia- amb l'objectiu de promoure la policia de proximitat i una mobilitat sostenible.

Segons argumenten des del consistori, la bicicleta permet patrullar per zones comercials amb més facilitats i garanteix desplaçaments ràpids. L'alcalde, Carles Puigdemont, ha assegurat que la bicicleta "ha vingut per quedar-se" ja que l'ajuntament aposta per incorporar més vehicles properament.

Puigdemont no descarta posar més bicicletes al servei de treballadors, tècnics i inspectors municipals que habitualment es desplacen en cotxe o a peu.

El pla de mobilitat elaborat per l'Ajuntament de Girona va identificar l'ús de la bicicleta com una de les prioritats. Seguint aquest pla, l'ajuntament ha dissenyat una xarxa de carrils bici i ja ha executat obres al pont de la barca i, properament, farà també aquests carrils al nou pont sobre el Ter o sota el viaducte, entre d'altres. 

El consistori defensa l'aposta per la bicicleta i, en aquesta línia, ha comprat quatre bicicletes elèctriques. Tres d'elles es destinaran a la Policia Municipal i al cos d'agents cívics i una quarta s'ha comprat per a l'àrea d'alcaldia (per a ús del mateix alcalde, els regidors o d'altres tècnics i treballadors que la necessitin). "Les ciutats modernes han d'apostar per la mobilitat en bicicleta i les administracions han de predicar amb l'exemple perquè és vehicle eficient i eficaç", ha defensat l'alcalde. 

Aquestes bicicletes acumulen electricitat mentre es pedala i permet que, per exemple en pujada, l'energia acumulada faci que la no calgui pedalar i el vehicle pugi automàticament. Segons defensa el regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, aquestes bicicletes seran útils per patrullar per barris dels afores de la ciutat que són més extens però també per zones comercials, turístiques o zones amb la velocitat màxima limitada als 30 quilòmetres per hora. 

L'objectiu d'incorporar la bicicleta a la flota de vehicles de la policia és també permetre un patrullatge més pròxim al ciutadà. "Hi haurà més presència de la policia i, alhora, fomentem la mobilitat sostenible", ha manifestat Alcalà. 

Per la seva banda, l'alcalde ha remarcat que la bicicleta "ha vingut per quedar-se" i que després d'aquesta primera compra pensen en augmentar la flota de bicicletes. I no només per a la policia, sinó que l'ajuntament es planteja posar a disposició de tècnics, inspectors i d'altres treballadors aquestes bicicletes. D'aquesta manera, s'evitarien desplaçaments en cotxe o, en el cas dels que es mouen a peu, es garantiria que van d'una banda a l'altra més ràpidament.