Picabaralla dialèctica entre CiU i PP per les obres de la N-II

La diputada popular acusa el de CiU de moure's per interessos "partidistes" i li demana "tocar de peus a terra"

La diputada del PP al Congrés, Concepció Veray, s'ha referit a les darreres declaracions del diputat de CiU Jordi Xuclà sobre la N-II i ha afirmat que "l'evidència dels fets i les paraules del propi conseller Vila el desautoritzen i el desmenteixen". El conseller de Territori, ara fa una setmana, durant la inauguració del tram desdoblat Sils-Caldes, va reconèixer que l'Estat havia posat fil a l'agulla per desencallar el greuge que viu l'N-II a la demarcació.


Veray recomana a Jordi Xuclà que tiri d'hemeroteca i que "superi la frustració que li provoca que sigui un govern del PP el que hagi desencallat i prioritzat el desdoblament de l'N-II a les comarques de Girona". I hi afegeix. "Una frustració que li ve donada pel fet que, quan CiU era decisiva, no va aconseguir res, i ara que ja no ho és, el PP ho prioritza i ho fa".

"Seria bo que el diputat de CiU toqués de peus a terra en lloc de negar la realitat i moure's per interessos partidistes i electoralistes", ha manifestat Veray. "Fets i no paraules i rodes de premsa; Mentre ells diuen que si fossin independents podrien fer-ho tot, nosaltres complim i fem", ha dit la diputada popular.

Com a exemple, el 'Pla N-II'

Veray ha posat com a exemple el pla dissenyat pel Ministeri de Foment, batejat com a 'Pla N-II', per demostrar el què s'ha fet d'ençà de finals del 2011 -quan els populars van passar a governar- per a aquesta carretera. La diputada destaca la inversió de 45 milions d'euros (MEUR) per desdoblar el Sils-Caldes de Malavella o l'inici dels treballs al Sils-Maçanet (que tenen un pressupost de 21,3 MEUR).

Pel què fa al tram nord, remetent-se al què va dir la ministra Ana Pastor, Veray ha recordat que aquest gener començaran les obres al tram empantanegat Medinyà-Orriols. El PP recorda que va ser el PSOE, amb la retallada en infraestructures aplicada pel ministre Blanco, qui va aturar els treballs.

Els populars també reiteren que s'està treballant en la resta de projectes per duplicar la calçada de l'N-II fins a la Jonquera i fer les variants de Bàscara i Pont de Molins. Per últim, Veray assenyala que al 2015 començaran les obres dels nous enllaços a Pontós, Garrigàs i Tordera (aquest darrer, al Maresme, allà on l'N-II ja no es desdoblarà).

Veray no s'ha estat de carregar però contra la Generalitat en matèria d'infraestructures. Per a la diputada gironina del PP, "allò que sí cal denunciar és l'oblit per part del Govern de la Generalitat de les inversions en infraestructures pendents des de fa temps a les comarques gironines". Dins aquestes, Veray enumera "la solució definitiva per a la N-141, el desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim o els desdoblaments pendents per completar l'anella de les Gavarres".

D'altra banda, pel que fa a les declaracions de Xuclà sobre TP Ferro, Veray ha explicat que l'arbitratge és anterior a 2012 i el pagament dels 128 MEUR va ser com a conseqüència del retard en la connexió a Figueres, també anterior al 2012. "En canvi, en aquesta legislatura s'ha acabat i posat en funcionament la línia del TAV Barcelona-Figueres i s'han implantat els serveis internacionals", ha di Veray. La diputada ha conclòs que "l'objectiu és fer viable la concessió".