Un estudi reclama per Girona la construcció del TAV Perpinyà - Montpeller - Nimes

L'informe detalla les necessitats de la ciutat per fer front als reptes europeus

La Diputació de Girona i l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga han presentat avui l'estudi "L'eix Girona-Perpinyà. Economia, població i infraestructures al node de connexió amb Europa". L'informe i les seves conclusions proposen una sèrie d'actuacions en matèria d'infraestructures i logística que afecten l'eix Girona-Perpinyà i reclama la finalització de l'alta velocitat en el tram Perpinyà–Montpeller.

L'estudi l'ha elaborat l’Institut Ignasi Villalonga d’Economia i Empresa, que treballa des de fa temps per la cooperació econòmica en el marc de l'Euroregió de l’Arc Mediterrani (EURAM).

Entre les acciones més necessàries per continuar avançant en els reptes europeus, defensa la construcció de la línia d'alta velocitat Perpinyà-Montpeller-Nimes, la doble via per a mercaderies amb ample de la Unió Internacional de Ferrocarrils per a tot el corredor mediterrani o el desdoblament de l'N-II.

L'informe no reclama només accions en matèria de comunicacions, sinó que proposa també la coordinació d'un front portuari únic a l’Euroregió de l’Arc Mediterrani, l’EURAM, liderat per Barcelona (com a capital del sud d'Europa que de facto és) i amb activitat auxiliar per Portvendres i Palamós; i l'impuls d’un clima de realitat transfronterera o el trasllat de la cooperació en matèria turística a l’empresa privada amb paquets integrats.