Xuclà (CiU) denúncia el reiterat incompliment del pont sobre el riu Ter a Girona

El diputat de CiU afirma que “és lamentable el cúmul de mesos de retràs en aquesta obra”

El diputat de CiU al Congrés dels diputats, Jordi Xuclà, ha denunciat el reiterat incompliment en la construcció del pont sobre el riu Ter a Girona. Tal i com ha afirmat Xuclà “és lamentable el cúmul de mesos de retràs en aquesta obra i per això demanem explicacions al Govern espanyol”.  Així ho ha explicat Xuclà en referència a la pregunta que ha registrat al Congrés dels diputats en que demana explicacions sobre els sistemàtics incompliments de terminis en aquesta obra i la repercussió econòmica que tindrà pels ciutadans gironins.

Per Xuclà no és només el retràs en el temps sinó “tota la càrrega econòmica que això significa per a tots els gironins”. Xuclà ha recordat que es tracta d’una obra que es va començar l’any 2004 i que, en un primer moment, estava previst que acabés l’any 2008. “Portem deu anys d’incompliments i quan semblava que podíem creure en el que semblava l’últim termini que donava el Ministeri de Foment – finals d’aquest any- ens adonem que, de nou, no serà així”.

Tal i com ha destacat el diputat gironí en referència al problema actual de càrrega del pont -que és la causa d’un nou retràs- i que endarrerirà l’obra fins al primer trimestre de l’any 2015 “és lamentable el cúmul de problemes que apilona aquesta obra, per això cal que el Ministeri assumeixi les responsabilitats que li pertoquen”.

Per altre banda, Xuclà ha destacat que l’incompliment en els terminis es pot extrapolar en altres obres també prioritàries per a les comarques gironines com és el cas de la N-II. “Les obres lentíssimes de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella s’havien d’haver acabat el gener de 2014 i així estem”. Per Xuclà “en el millor dels casos, estaran acabades el gener de 2015, 12 mesos de retard sobre 15 mesos per fer les obres. Tenint en comte que estem parlant de 4’3 quilòmetres i que les obres van ser adjudicades el 2007, estem parlant d’un ritme de construcció de 0’53 quilòmetres per any. Desesperant” ha conclòs.

A més, el Govern espanyol també va anunciar l’inici de les obres de l’N-II entre Sils i Maçanet de la Selva i Orriols-Medinyà, ambdues obres de 3 quilòmetres respectivament, per abans d’acabar l’any. “Res de res, el govern espanyol té en l’oblit les nostres comarques i les seves necessitats”. Tal i com ha reflexionat Xuclà “Per què Girona i Catalunya en general sempre és tan maltractada pels calendaris i la inversió pública?  Per què en l'any 2012, l’últim del que tenim estadístiques, el compliment de l’execució d’allò pressupostat en obra pública va ser només del 34% a Catalunya i del 111% a la Comunitat de Madrid?" ha conclòs.