Disbesa-Darnés crea un departament destinat a l'hostaleria organitzada al conjunt de l'Estat

La nova divisió comercial suposarà la creació de 20 nous llocs de treball

El grup gironí Disbesa-Darnés, líder al conjunt de l'Estat en la distribució al canal hostaleria capil·lar o independent (80% del mercat), vol fer el salt a l'hostaleria organitzada, és a dir, ser també distribuïdor de grans cadenes d'hotels i restaurants i col·lectivitats.

Per aconseguir-ho, ha creat DISVESA FOOD SERVICE (DFS), que, aprofitant la seva actual estructura, mitjans (1.100 vehicles propis) i centres de distribució (33), vol fer un salt logístic que li permeti oferir un servei integral a qualsevol empresa del conjunt de l'Estat.

El nou departament ha comportat la creació de 20 nous llocs de feina i segons càlculs de la companyia aportarà unes vendes d'uns 10 milions d'euros el primer any.

El nou departament destinat a l'hostaleria organitzada (cadenes d'hotels, cadenes de restaurants i col·lectivitats) s'ha constituït sobre la base del fons de comerç que el grup ha adquirit de l'empresa Juroge, situada a Sabadell, Madrid i Sevilla. Segons les previsions de la companyia, el nou departament aportarà unes vendes de 10 milions d'euros el primer any de funcionament.

Així, l'empresa fa un salt logístic creant un model propi de subministrament a tot el territori espanyol, utilitzant tota la seva estructura, mitjans (1.100 vehicles propis) i els seus 33 centres. Aquest departament especialitzat −que centralitza totes les comandes, que es traslladen a les diferents plataformes pròpies que el grup té al conjunt de l'estat espanyol per a la seva preparació i repartiment−, permet que es controli d'una manera molt fiable la traçabilitat de totes les comandes.

L'hostaleria a Espanya es divideix en hostaleria capil·lar o independent (que representa un 80% del total consum a hostaleria) i hostaleria organitzada (amb el 20% aproximat del volum però amb previsió de creixement). Disbesa-Darnés és líder nacional en la distribució al canal d'hostaleria independent i amb la creació d'aquest nou departament, segons el Conseller Delegat, Josep Darnés, "el grup fa un salt al client organitzat, que fins a la data ateníem només als seus territoris i amb servei de repartiment d'algunes begudes. Ara satisfarem les seves necessitats de manera més integral i a tot el territori espanyol". Segons el Conseller Delegat, Fèlix Santaeulália, "el que volem és adaptar la nostra organització a les necessitats específiques de cada tipologia de client i producte".

La creació de DFS, que s'ubicarà al centre de distribució principal del grup a Maçanet de la Selva, ha comportat la creació de 20 nous llocs de treball, que conformaran aquest departament independent i especialitzat però alhora tutelat per totes les sinergies i recursos del grup. 

Creix la implantació territorial del grup

En els darrers anys, el grup ha crescut geogràficament ubicant-se a nous territoris i avui compta amb 33 centres de distribució i 1.200 empleats repartits entre Catalunya, Madrid, l'àrea de Llevant i Andalusia Oriental. També ha incrementat el seu catàleg fins a arribar a les 5.000 referències entre diferents categories: sucs, cafès (compta amb la marca pròpia La Flor del Café i la marca Marcilla) i amb una gamma molt àmplia de vins, caves, alcohols, articles de cuina, refrigerats i fruita i verdura fresca.

L'empresa també compta des del mes de març de l'any en curs amb el servei de compres online www.disbesa.com, des d'on els seus clients poden realitzar les seves comandes i consultar informacions sobre novetats o les seves condicions comercials particulars. Ja són 2.000 els clients que fan la seva comanda a través de la xarxa.