Neix Zona U per impulsar la zona comercial entre carrer Nou, Santa Clara i Sant Francesc de Girona

L'entitat ja compta amb 35 associats

Girona compta amb una nova associació de comerciants. Batejada com a Zona U, comprèn l'àrea que dibuixen el carrer Nou, el petit Santa Clara i l'avinguda Sant Francesc.

Ja té una quarantena d'associats i, com explica el seu president, Xavier Nicolazzi, neix amb l'objectiu de "revitalitzar" una zona que ha quedat "adormida" i ha perdut un protagonisme que li han pres les franquícies de l'Eixample.

Zona U no vol entrar en competència amb l'Associació de Comerciants El Centre, però sí que Nicolazzi entén que tenen objectius diferents. La primera, precisa, vol impulsar aquests tres carrers i donar-los "una sacsejada", mentre que El Centre hauria de centrar-se en promocionar el comerç gironí portes enfora.

El nom escollit per a la nova associació de comerciants és, sobretot, gràfic. De fet, la U és la lletra que dibuixen els carrers que formen part de l'entitat (tota l'avinguda Sant Francesc, el carrer Nou i el tram de Santa Clara que hi ha entre una i l'altre). En aquesta zona hi ha una vuitantena de botigues i locals, i a dia d'avui, ja n'hi ha aproximadament la meitat d'adherits. En concret, 35.

El president de Zona U, Xavier Nicolazzi, explica que l'objectiu que ha empès la creació de la nova entitat és clar. "Volem revitalitzar aquesta àrea amb l'objectiu de fer-li recuperar el protagonisme comercial que tenia anys enrere, abans que les franquícies de l'Eixample la desplacessin i la deixessin adormida", concreta Nicolazzi.

Entre els associats a Zona U -que paguen una quota mensual de 15 euros- hi ha negocis de tota mena. Entre d'altres, joieries, botigues de roba i complements, sabateries, una carnisseria, una tenda de llaminadures, bars i restaurants o, fins i tot, un hotel.

Fins a 500 euros en compres

Per donar-se a conèixer, l'associació ja ha muntat dues accions promocionals. La primera serà una tómbola, que se celebrarà aquest dissabte 29 de novembre. Tots aquells qui comprin o consumeixin en un dels establiments adherits a Zona U, podran agafar un dels sobres que hi haurà dins una urna situada al mateix local.

Cada sobre tindrà premi (com ara vals descompte o consumicions gratuïtes). A més, hi haurà tres premis especials de 300, 400 i 500 euros per gastar als establiments adherits. Aquells qui els guanyin hauran de fer les compres el dia 20 de desembre, tindran mitja hora per gastar-se'ls i, com a mínim, hauran d'entrar a cinc establiments. Per ajudar-los, cada guanyador tindrà un majordom al seu servei que els anirà seguint i carregant amb els paquets.

Al costat d'aquesta promoció, Zona U també es vol fer visible durant la campanya de Nadal. Per això, aquells dies, els establiments de l'associació lluiran tots una catifa vermella a l'entrada.

No fer competència sinó sumar

Xavier Nicolazzi explica que Zona U no vol entrar en competència amb cap altre associació de comerciants d'aquesta part de la ciutat, en referència a la que ja existeix de fa temps (El Centre). "En cap moment volem fer-li ombra, però sí que creiem que era necessari constituir-nos per impulsar el comerç del carrer Nou, el tram final de Santa Clara i Sant Francesc", indica el president.

"Calia donar una nova empenta a les botigues de la zona; potser no aconseguirem tornar a ser líders com abans, però sí un referent comercial a la ciutat", concreta Nicolazzi. El president de Zona U, a més, entén que tant la nova associació com El Centre poden coexistir perfectament, perquè al seu entendre han de tenir objectius diferents. "Nosaltres ens centrem a promocionar tres carrers en concret, i ells haurien d'impulsar el comerç gironí portes enfora de la ciutat", indica.

Sense associació

La regidora de Turisme i Comerç de l'Ajuntament, Coralí Cunyat, ha subratllat que la creació de Zona U respon a l'objectiu del consistori de "fomentar l'associacionisme" entre les botigues i negocis dels diferents barris. Cunyat explica que l'existència de les associacions de comerciants permet que el diàleg entre l'Ajuntament i el sector sigui més fluid i impulsa la col·laboració públicoprivada.

La regidora, però, no ha amagat que aquest objectiu no s'ha aconseguit en alguns barris i parts de la ciutat. "En algunes zones no ens n'hem sortit, però continuem treballant per aconseguir-ho", indica. Entre d'altres, Cunyat ha explicat que no hi ha associació a la zona Pericot-Montilivi (tot i que s'han iniciat converses amb els comerciants), al barri de Fontajau i al del Pont Major.

Aquest últim, per exemple, es troba a tocar del de Pedret, on els botiguers sí que han entrat dins un pla de dinamització comercial impulsat pel consistori. "I en aquells llocs on hem fet intents, com és el cas de Fontajau, allò que fem és posar-nos en contacte amb les associacions de veïns per estendre-hi les campanyes, com ara l'encesa de llums de Nadal, amb l'objectiu de no deixar un buit en aquests barris", conclou Cunyat.