La Generalitat ja té enllestit el projecte executiu de la variant d'Olot

Govern i Ajuntament d'Olot consensuen un nou traçat des de l'Hostal del Sol fins al nou hospital

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat que ja està enllestit el projecte executiu del tram que li pertoca fer de la nova variant d'Olot, una obra "prioritària" pel Govern que dependrà de la disponibilitat pressupostària per a la seva construcció. Davant l'immobilisme de Foment, que encara no té definit el tram que li pertoca fer a laVall de Bianya, el Govern ha decidit amb el vistiplau de l'Estat crear un nou traçat que va des de l'Hostal del Sol fins al nou hospital.

Un tram que ja compta amb el consens dels tècnics del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i que l'equip de govern d'Olot espera que tingui el suport de la resta de forces polítiques. L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha reconegut l'esforç que ha fet la Generalitat per assumir una part del traçat de la variant d'Olot que l'Estat s'havia compromès a pagar.

Com que el Ministeri de Foment ja no veu prioritari el tram que li pertoca fer a la Vall de Bianya, que va des de l'Hostal del Sol a la rotonda de l'A-26 de Can Tresserras, la Generalitat ha decidit fer un nou traçat per tal que l'obra pugui continuar endavant. Es tracta del tram que va des de l'Hostal del Sol fins al nou hospital. Segons Corominas, aquest nou tram ja compta amb el vistiplau dels tècnics del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i confia que també s'hi afegeixin la resta de forces polítiques representades a l'ajuntament tot recordant que aquesta és una obra urgent que ha de permetre reduir substancialment el trànsit que hi ha actualment al Vial Sant Jordi.

Per la seva banda, el cap del Departament de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que ja han realitzat diverses reunions amb el Ministeri de Foment i que esperen trobar-se de nou durant les pròximes setmanes per acabar d'ultimar els detalls i precisar el punt d'implicació de cada administració. "De moment ja tenim l'estudi informatiu i el projecte executiu; si una part del tram se'n pot encarregar el Ministeri encara millor perquè suposarà menys cost pels pressupostos del Govern de Catalunya", ha comentat tot dient que aquets projecte era un "compromís" del Govern per aquesta legislatura.


 
Vila també ha destacat el "consens" que hi ha entre els diversos agents implicats en la construcció de la variant d'Olot. "Comptem amb el suport del territori i esperem que la declaració d'impacte ambiental sigui satisfactòria per a tothom, tant per als més exigents com per aquells més preocupats per la mobilitat. Ara només cal sintonitzar amb el govern d'Espanya", ha afegit.

El conseller ha deixat clar que la construcció de la variant és una obra "prioritària" tot i que depèn de la disponibilitat pressupostària del Govern. Vila també hi ha afegit més matisos. "És indispensable però també coneixem que la utilització mitjana del túnel de Bracons no ha estat tant elevada com s'havia previst i això fa que aquest tema ens preocupi però no hi ha una necessitat rabiosa d'atendre-ho", ha valorat. Malgrat tot, Vila ha volgut tranquil·litzar el territori tot assenyalant que el Govern no ha variat el seu calendari i esperen que pugui ser una realitat durant els pròxims anys.