El director de l'Acústica de Figueres reclama més finançament

En la passada edició, el festival va generar un impacte econòmic d'1,3 milions d'euros a la ciutat

En tretze edicions, l'Acústica de Figueres s'ha situat entre els de referència al conjunt de Catalunya. De fet, segons el seu director, Xavier Pasqual, actualment està entre els 12 millors gràcies, principalment, al valor de la seva marca que edició rere edició "continua creixent". Amb tot, Pasqual ha alertat que per mantenir aquesta posició de privilegi els cal més finançament.

Segons un estudi municipal, el festival va generar en la passada edició un impacte econòmic d'1,3 milions d'euros, dels que només un 3,5% reverteixen en el festival. És en aquest sentit que Pasqual ha reclamat els recursos suficients per "poder afrontar el continu creixement del certamen" amb les despeses que això comporta. Xavier Pasqual ha realitzat aquestes declaracions en l'acte de presentació de l'informe sobre l'impacte econòmic de l'Acústica en la seva darrera edició. Un estudi que conclou que el certamen ha generat un impacte d'1,3 milions d'euros a la ciutat.

L'informe, que s'ha elaborat amb el sistema de monitorització municipal pe avaluar la repercussió econòmica dels esdeveniments celebrats a la ciutat, posa de manifest, segons el regidor d'Hisenda, Manel Toro, l'alta rendibilitat del festival per la ciutat, ja que l'impacte generat a Figueres multiplica per set la inversió realitzada per l'Ajuntament. Concretament, cada euro invertit ha generat un retorn econòmic de 6,98 euros a la ciutat, mentre que cada euro de despesa total de l'esdeveniment ha tingut un retorn de 2,73 euros.

Xavier Pasqual, que ha valorat molt positivament aquestes xifres, ha destacat que si Figueres vol mantenir l'Acústica entre els grans festivals catalans, s'haurà de buscar una fórmula que el faci viable i que li permeti seguir competint amb altres certàmens amb molt més pressupost que el figuerenc. En aquest sentit, Pasqual ha destacat que entre el grup de festivals punters, el que menys pressupost té dobla el de l'Acústica, un fet que fa gairebé impossible "competir en igualtats de condicions".

Pel que fa a la motivació dels espectadors per assistir-hi, les 384 enquestes realitzades demostren que el 48% dels enquestats manifesta que hi acudeix per l'"ambient de la ciutat" o per l'"activitat social" que implica la celebració del festival. Aquesta dada, ha destacat el director del certamen, demostra el grau de consolidació de la marca Acústica com a esdeveniment social i cultural de referència. L'altre 52% dels enquestats manifesta que acudeix al festival motivat per la programació musical.

L'estudi, i pel que fa a la procedència dels espectadors, evidencia que un 55% dels assistents provenen de les comarques barcelonines i gironines que generen unes 700 pernoctacions a la ciutat durant la celebració del festival. El 45% restant és públic local. L'edat mitjana dels assistents és de 36 anys.

Projecció de la ciutat a través del festival

L'estudi municipal confirma la projecció que aconsegueix la ciutat gràcies a l'elevada presència mediàtica del festival. L'informe calcula que l'impacte en mitjans de comunicació està valorat en 142.760 euros, que és el cost que hauria representat haver de pagar totes les notícies publicades als mitjans referides al festival.

Got solidari

L'Acústica també ha fet públic l'import recaptat amb el Got Solidari, la iniciativa social del festival que destina un 20% del total de la recaptació dels gots reciclables a una entitat o associació. Aquest any s'han recaptat 3.198 euros que s'han lliurat al Grup Iris, Associació Empordaneses Afectades de Càncer de Mama.