El Síndic de Greuges investigarà la gestió de les obres i del servei del TAV a Girona

Vol aclarir si es van vulnerar els drets dels usuaris en la inundació del 29 de setembre

El Síndic de Greuges ha decidit obrir una actuació d'ofici per aclarir si hi ha hagut una vulneració dels drets dels usuaris afectats, segons la normativa de consum, arran la inundació del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a Girona del passat 29 de setembre i que va obligar a suspendre durant cinc dies, fins la tarda del 4 d'octubre, el servei del TAV entre Figueres, Girona i Barcelona obligant els usuaris a utilitzar el servei de Regionals.

El Síndic, a més, investigarà si les administracions públiques han actuat de manera irregular tant en aquest fet puntual, com amb relació al retard en acabar les obres i a la manca d'un pla homologat de seguretat de l'estació i el túnel del TAV a Girona.

Amb l'actuació d'ofici, el Síndic investigarà tant la vulneració dels drets dels consumidors per la interrupció del servei d'alta velocitat entre Figueres i Barcelona durant cinc dies, com l'actuació de les administracions implicades en la gestió de la incidència. També estudiarà si les administracions van ser les responsables del retard en finalitzar les obres i de la manca d'un pla homologat de seguretat a l'estació i el túnel del TAV a Girona. En relació al pla de seguretat, el Síndic demanarà que es desencalli aquest pla de seguretat, que encara no ha estat homologat per la Generalitat.

Per aclarir tots aquets fets, els Síndic demanarà informació a les diverses administracions implicades: el Departament de Territori i Sostenibilitat, el Departament d'Empresa i Ocupació (Agència Catalana del Consum), el Departament d'Interior, el Ministeri de Foment (ADIF) i l'Ajuntament de Girona.