Una agència de Girona deixa penjades a 17 persones que volien viatjar a la Meca

Van pagar 3.700 euros pel viatge

Tots els estalvis d'una vida invertits en un viatge que mai faran. Aquesta és la situació de disset afectats, tots marroquins, que van pagar 3.400 euros a Viatges Plaimont de Girona per anar tot un mes a la Meca, un viatge sagrat per als musulmans.

El mateix dia del viatge, el 26 de setembre, mentre esperaven l'autobús amb tot a punt se'ls va informar que no volarien. Aquest matí han protestat a les portes de Viatges Plaimont perquè volen els diners.

Des de l'empresa al·leguen que només feien d'intermediaris d'un operador turístic d'Aràbia Saudita que és el responsable de la cancel·lació i que estan fent gestions perquè els retorni els diners.

El funcionament

Un operador turístic d'Aràbia Saudita, Koaik, es va posar en contacte amb Viatges Plaimont de Girona per comercialitzar viatges a la Meca. L'agència gironina disposa de la llicència IATA, necessària per a aquest tipus d'acords, i totes dues parts van signar un contracte. El paquet incloïa bitllets d'avió, hotel i transport per a un viatge a la Meca que havia de començar el 26 de setembre i s'allargava fins el 23 d'octubre. Tot per 3.400 euros per persona.

Per a qualsevol musulmà la peregrinació a la Meca és el màxim que pot aspirar com a fidel. Per això, entre els afectats hi ha molta gent gran que portava estalviant tota la vida i que volia viatjar a la Meca com a un dels seus últims desitjos. Aquest és el cas de la Rahma Zeghari que havia de fer el viatge amb els seus dos pares, de 81 i 83 anys. "Ara estan molt malament, el meu pare no es vol aixecar ni del llit, tenen un disgust molt gran", relata aquesta afectada, que va pagar 9.600 euros pel viatge de tots tres.

Viatge cancel·lat sense avís previ


El dia 26 de setembre, mentre estaven esperant l'autobús que els havia de dur a l'aeroport, els van venir a avisar que no hi hauria viatge. "Estàvem amb les maletes i amb tot a punt i ningú ens havia dit res", lamenta la Rahma. Llavors, des de l'agència gironina que els havia venut el viatge els van dir que tot era responsabilitat de l'operador saudita i que ells no podien retornar-los el que havien pagat perquè els diners s'havien enviat a Aràbia Saudita. 

A partir d'aquí, comencen dies d'incertesa per als disset afectats, que quan van a parlar amb l'agència es troben sempre la mateixa resposta. "Ens diuen que no és culpa seva, que no tenen els nostres diners perquè els van enviar a Aràbia, això és una estafa ja n'estem farts", lamenta un altre dels afectats, en Bouda Zouhair. 

Aquest dijous, ja tips d'esperar, s'han decidit a fer un pas més i s'han presentat tots junts a les portes de l'agència de viatges, situada a l'avinguda Jaume I de Girona, per escridassar els responsables i demanar que se'ls tornin els diners. Amb cartells on es podia llegir 'Viatges Plaimont lladres' han anat informant tothom que passava pel carrer -i també aturant alguns cotxes- per relatar la seva situació. 

"Hi ha gent que ha venut terrenys al Marroc i que ha posat els estalvis de tota una vida en aquest viatge, que és el més gran que li pot passar a un musulmà", relata Bouda Zouhair, que lamenta que ningú es faci responsable del seu cas. 

Viatges Plaimont fa gestions

Fonts de l'agència Viatges Plaimont han explicat que ells es limitaven a fer d'intermediaris en la venda d'aquest paquet i que res tenen a veure amb la cancel·lació del viatge. Segons apunten, la contrapart saudita va anul·lar la sortida per un problema amb els visats dels clients, que són tots marroquins. Les mateixes fonts també expliquen que l'agència gironina no té els diners perquè es van enviar a l'operador turístic saudita i que, per això, no poden retornar-los als afectats. L'empresa argumenta que hi va haver cinc clients que sí van recuperar els diners perquè encara no s'havien enviat a Aràbia Saudita.

Des de l'empresa s'estan fent gestions amb el consolat marroquí a Girona i Madrid per poder arribar a una solució i que les famílies afectades recuperin els seus diners. A més, els ha citat la setmana vinent per tenir una reunió i trobar una sortida. L'empresa ha pogut contactar amb l'operador saudita i, segons els comunica, té la intenció d'abonar els diners. Ara bé, si això no passa, Viatges Plaimont també es compromet a avançar els diners i, posteriorment, reclamar-los a l'agència d'Aràbia Saudita. 

Aquestes mesures no satisfan els clients afectats que ja han anunciat noves mobilitzacions la setmana vinent, quan volen tallar el trànsit a l'avinguda Jaume I -davant de viatges Plaimont- pe fer sentir la seva veu.
  • Un dels afectats diu que s'ha endut un disgust molt fort