USTEC-STEs vol que Ensenyament denuncií el pare que va agredir un director d'escola a Figueres

L'agressor, de 21 anys, encara no ha estat detingut pels Mossos

El sindicat USTEC-STEs ha exigit en un comunicat que tant el Departament d'Ensenyament com l'Ajuntament de Figueres es personin com a acusació particular contra el pare d'un alumne de l'escola Pous i Pagès del barri de Sant Joan de Figueres que el passat divendres va agredir el director del centre en ple carrer. Els fets van tenir lloc als volts de les sis de la tarda quan el director va ser interceptat, quan marxava del centre en cotxe, per un segon vehicle que li va barrar el pas i del que va baixar el pare de l'alumne que el va colpejar a la cara a través de la finestra.

L'agressor, de 21 anys i veí del barri, va ser denunciat pel director del centre però els mossos encara no l'han pogut detenir. Malgrat que l'incident ha obligat a l'Ajuntament de Figueres a reforçar la vigilància policial a l'entrada i sortida de l'escola per evitar possibles aldarulls, el sindicat lamenta que les institucions no actuen amb prou fermesa per evitar situacions com les viscudes el passat divendres. De fet, asseguren que les agressions al professorat "no són un fet aïllat" i exigeixen solucions a la problemàtica. "Malauradament, i més enllà de les retòriques declaracions dels responsables polítics del Departament, a la pràctica, es pot afirmar que el professorat se sent sol i absolutament desprotegit", afegeix el comunicat.

El sindicat, que s'ha posat a disposició del director del centre "pel que calgui", ha agraït les mostres de suport tant del Departament d'Ensenyament com de l'Ajuntament de Figueres, però els ha exigit, que més enllà "de les bones paraules" i els gestos, es personin com a acusació particular contra l'agressor que, tot i ser identificat, encara no ha pogut ser detingut pels Mossos d'Esquadra que el continuen buscant.

En el comunicat, el sindicat apunta que entre les coses que cal corregir, hi ha aspectes tant bàsics i fonamentals com els recollits en les conclusions de l'auditoria pedagògica a la qual l'escola Pous i Pagès es va sotmetre el curs passat i que va ser vetada per Funció Pública. Entre les mesures, hi havia la necessària i urgent contractació d'un Tècnic d'Integració Social, figura educativa que implica millores tangibles en la convivència escolar.

USTE-STEs també denuncia que el centre educatiu manté l'ampliació de l'horari lectiu, una mesura que, com ja s'ha demostrat en l'època de la vigència de la sisena hora, ha tingut com a conseqüència l'increment d'incidents disciplinaris causats per la fatiga entre l'alumnat. Una problemàtica que s'ha accentuat, afirmen, per la manca de recursos que pateixen els centres educatius per culpa de les retallades.