Girona posa en marxa l’Agència de Promoció Econòmica

Serà un espai de reflexió i presa de decisions estratègiques

Girona ha fet avui un pas important en el desenvolupament econòmic del territori. La nova Agència de Promoció Econòmica, impulsada per l’Ajuntament de Girona i constituïda avui en el marc de la primera reunió dels membres que en formaran part, està cridada a ser l’espai de reflexió i de presa de decisions estratègiques en la promoció econòmica de la ciutat.

L’Agència, estructurada en forma de xarxa col·laborativa, està composta pels agents socioeconòmics públics i privats més representatius del territori.
 
A banda de representants de l’Ajuntament de Girona, encapçalats per la tinenta d’alcalde i regidora d’Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, formen part de l’Agència institucions (la Universitat de Girona i el seu Consell Social, el Parc Científic i Tecnològic, la Delegació Territorial del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i l’Àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona), patronals (Cambra de Comerç, FOEG i PIMEC), associacions i entitats d’empresaris (Associació Gironina d’Empresàries, l’Associació de Joves Empresaris de Girona, Fòrum Carlemany i l’Associació d’Empreses de Noves Tecnologies de Girona), sindicats (CCOO i UGT), entitats financeres (Banc Sabadell, Caixabank i Caixa d’Enginyers), gestors d’infraestructures (Aeroport de Girona i Renfe) i entitats del sector sector (Clúster Èxit Girona). Per part de l’Ajuntament de Girona, en formen part la Regidoria de Turisme i Comerç i la Regidora de Serveis Socials, Cooperació i Participació, així com representants dels grups municipals.
 
“Durant la reunió d’aquest matí ha quedat palesa la voluntat de tots els agents per treballar de forma conjunta, austera i optimitzant el màxim de recursos en el desenvolupament econòmic del territori. La xarxa col·laborativa creada amb l’Agència és la millor imatge del camí que volem seguir: dinamitzar econòmicament el territori sense la necessitat de crear noves estructures, fent un ús auster dels diners públics i aprofitant les sinergies creades entre el sector públic i el privat. En aquest òrgan de participació és on es prendran les decisions i les estratègies més importants i rellevants en l’àmbit de la promoció econòmica de Girona”, ha subratllat Marta Madrenas.
 
Captar inversions locals i estrangeres, millorar les capacitat professionals i les competències de la població, fomentar la innovació lligada als recursos culturals i patrimonials de la ciutat o donar suport al talent i a l’emprenedoria són algunes de les línies estratègiques que es tractaran en els propers mesos i sobre les quals s’ha acordat treballar aquest matí, prenent com a objectiu Girona 2020.
 
El 24 de juliol passat la Junta de Govern de l’Ajuntament de Girona va aprovar la creació de l’Agència de Promoció Econòmica, amb el document que marca la seva estructura de funcionament i principals eixos de treball, fruit d’un llarg procés de treball i reflexió.