El tercer carril de l'AP-7 entre Maçanet i Fornells ja està obert en sentit sud

La previsió d'Acesa és acabar tota l'ampliació el desembre de 2011

Si se circula pels pràcticament 20 quilòmetres de l'autopista entre Fornells de la Selva i Maçanet -en sentit sud- el tercer carril ja és transitable. Després de mesos d'obres –amb dos carrils més estrets i limitació de velocitat a 80 km/h- els clients de l'AP-7 poden gaudir ja d'una autopista amb tres carrils per banda. 'Ara es pot anar de Fornells de la Selva fins a Salou amb tres carrils', ha assegurat Perucho.

En sentit nord però una filera de cons eviten que els conductors puguin entrar al tercer carril que ja està pràcticament acabat. 'La idea és obrir-lo el divendres 23 perquè el cap de setmana, quan circulen molts vehicles, ja estigui operatiu', ha detallat el cap d'Unitat de l'AP7 al sector Nord.

Perucho ha explicat que l'arribada de l'estiu també comportarà que s'aturin momentàniament les obres en calçada a la resta dels trams (des de Fornells fins a la Jonquera). Per permetre la mobilitat en període de vacances, des de l'1 de juliol i fins a l'1 de setembre, els operaris treballaran a l'exterior de la zona de rodadura. A més, durant tot l'agost, tots els carrils en obres recuperaran la seva amplada habitual i s'hi podrà circular a 120 km/h per tal de no perjudicar els conductors, ha destacat Perucho.

Acesa preveu aquest estiu puntes de trànsit de 40.000 vehicles diaris per l'AP-7 i, per això, preveu deixar la via sense cap afectació per obres per tal de garantir que se circula amb normalitat. 'Al setembre tornaríem, de manera gradual, a restringir amplada d'algun carril i a abaixar la velocitat màxima', ha detallat Perucho.

Aquest primer tram d'obres ha costat uns 50 MEUR a Acesa, que no apujarà el preu dels peatges en aquest tram. Segons previsions d'Acesa, que té la concessió de l'autopista fins al 2021, cada any augmenta entre un 1% i un 2% els usuaris de la via. Un percentatge que els ha de permetre recuperar la inversió feta amb l'ampliació, que arriba als 350 MEUR a totes les comarques gironines.

L'enllaç de Fornells, al desembre

Perucho ha recordat que el projecte de circumval·lació de Girona preveu que al tram que s'estén entre Fornells de la Selva i Vilademuls (Pla de l'Estany), la N-II i l'autopista s'uneixin. Cada sentit de circulació tindrà quatre carrils i, en tot el tram, l'autopista serà gratuïta.

Segons les previsions d'Acesa, la previsió és que els tres nous enllaços que es preveuen construir (Fornells, Sant Gregori i Vilademuls) en aquesta circunval·lació es puguin licitar dins aquest 2010. Perucho ha reconegut que el de Fornells és el que està més endarrerit –ha hagut de refer-se dues vegades el projecte per les al·legacions de l'ajuntament- però la idea és que tots estiguin enllestits a principis del 2012, un cop ja estigui acabada tota l'ampliació fina a la Jonquera, prevista pel desembre del 2011.

En els trams en obres, es tornarà a reduir la velocitat màxima als 80 km/h. Perucho ha indicat que mentre han durat les obres al tram Fornells-Maçanet s'ha reduït l'índex d'accidents perquè els conductors anaven més a poc a poc.

Acesa invertirà prop de 350 MEUR en ampliar a tres carrils l'autopista des de Maçanet de la Selva fins a la Jonquera.