L'estudi demostra que el 92% dels empresaris busquen en els seus nous empleats trets de personalitat que promou el programa Erasmus, com la tolerància, la confiança en un mateix, la capacitat per resoldre problemes, la curiositat, o saber quins són els nostres punts forts i dèbils. Segons les dades de la recerca, els joves que han fet un Erasmus tenen un 42% de puntuació més alta que la resta en aquestes característiques. A més, un 64% dels empresaris promouen més els joves amb experiència internacional, donant-los més responsabilitats professionals.
L'informe publicat per la CE també indica que un terç dels joves que fan pràctiques a través dels programes Erasmus, troben feina a la mateixa empresa on fan l'estada. A més, aquests becaris són més emprenedors: un de cada 10 ha creat la seva pròpia empresa, i més de 3 de cada 4 tenen previst fer-ho.
El programa Erasmus no només millora les perspectives professionals, sinó també l'amplitud de mires dels joves. Un 40% dels Erasmus han canviat de feina o de país de residència almenys una vegada després de la seva estada, un percentatge que és el doble que els dels que no han estudiat mai fora. Així mateix, un 93% dels estudiants amb experiència internacional es veuen vivint a l'estranger en el futur, un percentatge que baixa fins el 73% pels que només han anat a la universitat al seu país d'origen.
Els exestudiants Erasmus també tenen més opcions de trobar una parella de l'estranger. El 33% dels antics estudiants tenen una parella d'una altra nacionalitat, i un 27% l'han conegut mentre estudiaven fora. La Comissió Europea calcula que gràcies al programa Erasmus i els vincles personals establerts entre els joves d'arreu del continent, des del 1987, any en què van començar les beques, han nascut aproximadament un milió de nens de parelles d'estudiants Erasmus.