El Teatre de Bescanó arrenca temporada amb 25 obres, concerts i la dansa com a novetat

La nova campanya 'Qui no corre...vola!', que exhaureix les 1.500 entrades a preus reduïts

El Teatre de Bescanó presenta per aquests propers mesos de tardor una programació amb 25 espectacles de teatre, música i dansa adreçada a tots els públics. Entre les propostes hi ha produccions que han triomfat durant la darrera temporada a Barcelona i d'altres de menys conegudes. El teatre també segueix donant suport a les companyies gironines, amb l'anomenat km-0.

El director del Teatre de Bescanó, Quim Marcé, reconeix que és una de les programacions més àmplies però que el fet que siguin mesos que coincideixen amb el potent festival Temporada Alta els condiciona. "Hem programat més música i espectacles comercials per no xocar amb el Temporada Alta", reconeix. Enguany, a més, la dansa també és present a la programació amb Barcelona City Ballet Project, el 17 d'octubre; i Belén Maya i Niño de Elche, el 21 de novembre. 

Entre les produccions més destacades hi ha 'Confessions de dones de 30', d'Edu Pericas amb Meritxell Huertas, Mònica Pérez i Ota Vallès; tres sessions amb l'espectacle 'La Gran Ilusión de Mago Pop'; 'Iaia!', amb Montserrat Carulla; 'Don Juan Tenorio', amb Joan Pera i Lloll Bertran; 'Pulmons', amb Pau Roca i Carlota Olcina; 'Losers', una comèdia romàntica de Marta Buchaca, amb Alba Florejachs i Jordi Díaz o 'Els dies feliços', amb Emma Vilarasau.

En l'apartat de música, destaquen les actuacions de Maria del Mar Bonet i Borja Penalba, Anna Roig i l'Ombre de Ton Chien, La Principal de la Bisbal, el concert de Nadal de Cor Geriona i el de Cris Juanico (Un món de nadales), el 4 de gener. 

El Teatre de Bescanó segueix donant suport a les companyies gironines, amb l'anomenat km-0. Passaran pel teatre La Bleda, El Club Teatre, Òpera Jove, Grup de teatre del centre d'Arbúcies i El Mirador Teatre.

Èxit de la campanya de preus promocionals

El Teatre de Bescanó ha impulsat diverses accions per protestar per l'apujada de l'IVA cultural (com les famoses pastanagues per entrades) i per fer possible l'accés a la cultura de qualsevol ciutadà. Per a aquesta nova temporada, s'han inventat la campanya 'Qui no corre...vola!' amb preus promocionals (fins al 60% de descompte) per a les primeres persones que compressin entrades per a una quinzena d'espectacles. 

Finalment, les 1.500 entrades que es van posar a la venda a preus més econòmics s'han esgotat. "Això demostra que la gent té ganes d'anar a teatre, especialment si hi ha preus promocionals per als primers que compren", ha destacat Marcé. 

"Com sempre s'ha intentat fer una programació per a tots els gustos i totes les edats. Seguim buscant fórmules per mantenir els mateixos preus que abans de l'apujada de l'IVA i que això no sigui un obstacle perquè el públic no pugui accedir a la cultura", ha destacat el director.