Videoart fet a mida per a façanes del patrimoni històric de la ciutat. Aquest dimecres arrenca el primer Festival Internacional de Mapping de Girona, que tindrà lloc del 30 de juliol al 3 d'agost. L'espectacle que dóna el tret de sortida al festival es realitza a la façana de l'antic hospital Santa Caterina, que actualment és la seu de la Generalitat a Girona.
L'estudi multimèdia canadenc Moment Factory ha preparat una 'performance' inspirada en Salvador Dalí. "La gràcia del Mapping és que el lloc on el fem ens inspiri i creem una conversa íntima", ha afirmat el dissenyador Matei Paquin, que ha detallat que la projecció aborda aspectes com el temps, l'inconscient o els somnis al ritme de la música.
En l'apartat del concurs, 22 projectes finalistes (17 en la categoria professional i 5 en l'oberta) mostraran les seves projeccions a quatre façanes d'edificis emblemàtics de la ciutat: la Casa Pastors, la Casa Masó, l'Ajuntament de Girona i el Centre Cultural La Mercè. Els millors projectes rebran premis valorats en total en 22.000 euros.
Girona es reivindica com a ciutat de festivals i a partir d'aquest dimecres n'acull un de nou: el primer festival internacional de Mapping, una tècnica basada en la projecció de creacions audiovisuals en 3D directament als edificis. La ciutat ja es va introduir en aquest món amb la projecció de dos mappings per Fires i Temps de Flors i la iniciativa va tenir bona acollida. A més, la capital gironina disposa de la tecnologia per fer-ho possible a través del Bloom.
Les projeccions es realitzaran els vespres d'entre el 30 de juliol i el 3 d'agost, amb la intenció de captar els turistes que passen el dia a la platja.
La primera projecció va a càrrec de l'estudi multimèdia canadenc Moment Factory. El dissenyador Matei Paquin ha explicat que s'han inspirat en Salvador Dalí per elaborar la projecció, que es dividirà en tres apartats que se sincronitzaran amb música en directe. El primer bloc reflexionarà sobre el temps i no hi faltaran els famosos rellotges tous del geni empordanès. Després, experimentaran amb la profunditat i l'espai, aprofitant el joc de les projeccions sobre l'edifici. Tancarà la projecció un joc entre el somni i la realitat, amb persistència del món del subconscient.