El Parlament mou fitxa per demanar la gratuïtat de l'AP-7 al seu pas per Figueres

El consistori ja va aprovar una moció sol·licitant-ho el mes de maig

Creix el consens polític per reclamar la gratuïtat de l'AP-7 al seu pas per Figueres. Si el passat mes de maig va ser el ple de Figueres qui va aprovar amb el suport de tots els grups de la cambra menys el PPC una moció en aquest sentit, avui, la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament ha donat suport per majoria absoluta a una proposta de resolució presentada per ICV-EUiA i esmenada per CIU en la mateixa línia. L'objectiu és que els enllaços de l'AP-7 del nord i del sud de la ciutat puguin funcionar com a ronda gratuïta igual que s'ha fet amb èxit a Girona.

Per al diputat d'ICV-EUiA Marc Vidal, l'entrada en servei de l'accés a l'AP-7 de Figueres Nord no serà suficient "per millorar la mobilitat a la ciutat de Figueres". És per això que assegura que "cal promoure el seu ús com s'ha fet a d'altres poblacions i que s'ha demostrat efectiu". En aquest sentit, afegeix que estalviaria haver de fer el desdoblament de la N-II al nord de Girona, "ja que l'AP7 pot absorbir el triple del trànsit que hi passa actualment".
Així mateix, la proposta de resolució aprovada avui també reclama que s'estudiï la construcció d'un accés intermedi en aquest tram de l'AP-7 que connecti amb la carretera N-260, afavorint així que el trànsit que prové d'aquesta via no hagi d'entrar al municipi.

Sobre aquesta segona qüestió, el diputat de CIU, Lluís Guinó, ha afegit que "estem davant d'un nus de comunicació prou complex que mereix estudiar-ho i analitzar-ho a fons, d'acord amb l'alt volum de trànsit que hi ha". La construcció d'un accés a aquesta via faria que els vehicles que surten de l'autopista direcció castelló d'Empúries i Roses no haguessin d'utilitzar la N-II al seu pas per Figueres.

Ara caldrà veure si les propostes polítiques coincideixen amb la voluntat de la concessionària de l'autopista, Abertis, que en més d'una ocasió ha deixat clar que no contempla la possibilitat de fer gratuït el trams entre els dos enllços de Figueres perquè consideren que l'AP-7 ha de ser "un corredor de connexió de llarg recorregut".