Abans que es construís la variant de la C-65, aquesta via era l'itinerari principal per anar fins als municipis de la Costa Brava centre, com Sant Feliu de Guíxols, Platja d'Aro o Palamós. Els treballs consistiran en renovar el ferm, pavimentar voreres, millorar els sistemes de drenatge, canviar la senyalització, habilitar espais d'aparcament, substituir l'enllumenat o instal·lar passos de vianants amb semàfors.
Les obres de l'actual C-65z s'emmarquen en el procés de traspàs de la travessera de la Generalitat a l'Ajuntament de Llagostera. La via ha perdut la condició de carretera per l'existència de la variant de la C-65 i forma part de la xarxa viària municipal.
El tram on s'actuarà té una longitud d'1,2 quilòmetres, des de la sortida de l'enllaç est de la variant de Llagostera fins a la intersecció amb la C-253a. Es preveu que els treballs s'iniciïn la tardor vinent i que durin nou mesos.
Consistiran en reforçar i renovar el ferm, pavimentar voreres i adequar les existents, millorar els sistemes de drenatge, la senyalització horitzontal i les barreres de seguretat, habilitar espais per a aparcament, substituir l'enllumenat, instal·lar passos de vianants amb semàfors i elements d'arbrat i enjardinament, desviar i reposar línies elèctriques i de proveïment d'aigua, gas, telecomunicacions i reg i millorar la xarxa de serveis urbans, construint un nou col·lector de pluvials.
Segons el conveni formalitzat entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Llagostera, cada administració aportarà aproximadament el 50% del pressupost de l'obra i, un cop finalitzin els treballs, es farà efectiu el traspàs de la travessera.