Movistar deixa Cadaqués sense ADSL ni 3G durant 27 hores

L'alcalde del municipi assegura estar "molt emprenyat"

Els veïns de Cadaqués estan indignats després de la caiguda des de divendres passat de la xarxa d'ADSL i de telefonia mòbil 3G de Movistar. L'alcalde del municipi, Joan Figueras, ha explicat que és un problema que fa anys que arrosseguen i que, aquest cop, el poble ha estat més de 27 hores sense connexió a internet.

Durant aquest període no han funcionat ni els caixers automàtics ni les terminals per poder pagar amb targeta. Un fet que ha provocat molts entrebancs i dificultats als hotelers, comerciants i restauradors del municipi que han hagut de fiar. "Han demanat els carnets d'identitat o avals però això no pot ser, el poble ha dit prou", ha explicat el batlle. "Estic molt emprenyat", ha afegit.

Els primers problemes van aparèixer el passat divendres a la tarda. De sobte, va caure la xarxa d'ADSL i de telefonia mòbil 3G, deixant el poble sense connexió a internet. Però això no és tot, a causa d'aquesta incidència, els caixers automàtics tampoc funcionaven i els veïns i turistes que passaven pel poble no podien pagar amb targeta perquè els terminals tampoc estaven operatius. L'alcalde del municipi, Joan Figueras, ha explicat que aquesta situació es va mantenir durant més de 27 hores i que no va ser fins dissabte a la nit quan va retornar la connexió, tot i que va durar poc. Aquest mateix diumenge, els veïns han estat uns cinc hores sense internet.

"La gent està molt indignada i emprenyada, els empresaris, restauradors i hotelers en particular perquè no es tracta d'un tema puntual sinó que fa anys que l'arrastrem i es repeteix unes quatre o cinc vegades a l'any", ha comentat el batlle. "Nosaltres hem dit prou", ha assenyalat. Figueras ha assegurat que espera respostes i solucions "ben aviat". "I quan dic aviat vull dir demà mateix, a les vuit els trucaré per parlar amb ells i si no s'hi posen aniré a Barcelona davant la porta del conseller delegat de Telefònica", ha explicat.

L'alcalde ha comentat que fa dos anys que manté reunions amb altes esferes de la firma de telecomunicacions espanyola però que cap d'elles "ha servit per a res". "Pensàvem que l'empresa mantindria la xarxa, hem anat a reunions on ells ni s'han presentat però ara ja no ens creiem res, volem solucions", ha insistit.

Els més perjudicats per aquesta situació han estat els hostalers, comerciants i restauradors del poble que no podien cobrar els seus clients que no tenien diners en metàl·lic i tampoc confirmar ni supervisar les peticions d'allotjament que habitualment reben per internet. "Han hagut de fiar, demanant el carnet d'identitat del es persones, una fotografia, un document personal o aval", ha assenyalat Figueras. Segons el batlle gran part dels veïns i turistes es pensaven que la situació s'hauria solucionat aquest diumenge abans que marxessin i, per això, aplaçaven el pagament. Però avui el poble s'ha tornat a quedar durant hores sense internet. "Gran part de la gent del cap de setmana són veïns d'altres municipis que tenen segones residències però també hi ha turistes de passada que no han volgut quedar-se al poble i han marxat", ha comentat.

El batlle no ha dubtat en assegurar que estava "totalment emprenyat". "Ho estic per dos motius, un perquè no funciona i l'altre perquè ens han i m'han pres el pèl, així de clar", ha reblat. Tant els veïns com el consistori no entenen com la companyia telefònica no ha fet tasques de manteniment i restauració de la xarxa i denuncien que, en el rerefons del problema, hi ha un contenciós entre la Generalitat i Telefònica.

"Cadaqués és l'únic poble gironí al qual no arriba la fibra òptica a la capçalera de la centraleta de telefònica i això és un greu perjudici perquè la fibra ens permetria tenir millors comunicacions", ha lamentat Figueras. "Però clar, entre l'administració i la firma hi ha un contenciós perquè la Generalitat no aprova el projecte que va presentar l'empresa de passar la fibra fins al poble", ha explicat. Segons el batlle, les incidències que pateixen els veïns de la vila a causa de la manca de comunicacions és un problema que des de Barcelona és "veu molt lluny". "Tothom, tant des de Telefónica com des de l'administració s'ho mira però cobren cada mes mentre aquí tenim el problema, no és excusa el fet del projecte de la fibra perquè es podrien mantenir millor les instal·lacions i tenir un bon servei", ha subratllat.

Per acabar, Figueras ha demanat el suport de les administracions públiques tot afegint que Cadaqués "és el poble més universal del món però en tema de telecomunicacions està al cul del món".