El bus exprés.cat Olot-Girona farà setze expedicions diàries a partir de l'1 de juliol

És el primer que s'implanta a la demarcació, amb sortides cada dues hores

Olot i Girona estaran connectades a partir de l'1 de juliol pel bus exprés.cat, el primer que es posa en marxa a la demarcació amb aquestes característiques. En total, s'oferiran 16 expedicions (8 per sentit) de dilluns a divendres excepte l'agost. Del total, vuit expedicions són noves i la freqüència de sortida serà cada dues hores. El recorregut passa per la C-66 i l'A-26 i permetrà connectar les dues ciutats en una hora aproximadament, fet que la farà molt competitiva envers el cotxe. "Confiem que serà molt valorat pels ciutadans i que serà una contribució important a la sostenibilitat i a la qualitat de l'aire de les nostres ciutats", ha dit el conseller de Territori, Santi Vila.

Aquesta nova línia que connectarà Olot i Girona estarà operada per l'empresa Teisa i és l'onzena que s'implanta a Catalunya -n'hi ha vuit a la demarcació de Barcelona i dues més a Tarragona-. De les setze expedicions que s'oferiran a partir de l'1 de juliol, cinc seran en sentit Girona i quatre, en sentit Olot i tindran una parada a Besalú. La resta seran directes entre les dues capitals de comarca, fet que reduirà el temps del trajecte -serà aproximadament d'una hora- i esdevindrà una bona alternativa al cotxe.

D'aquesta manera, es dobla l'oferta dels serveis directes i semidirectes que hi havia fins ara. La demanda del corredor Olot-Girona durant el 2013 va ser de 80.500 viatgers, amb una ocupació mitjana per expedició d'11,8 usuaris. Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s'espera que aquest sigui un servei de transport públic que estigui ben valorat, sobretot perquè es convertirà en una "gran competència" per al cotxe. "Confiem que serà una contribució important a la sostenibilitat i a la qualitat de l'aire de les nostres ciutats", ha afegit Vila.

Més comoditat i wifi gratuït en tot el trajecte

La nova línia de bus busca garantir la qualitat, comoditat i accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda amb plena adaptació a les seves necessitats. Els busos, a més, ofereixen wifi i premsa gratuïta. Per millorar la comunicació dels horaris, s'han editat horaris de butxaca i de cartellera. A les estacions d'autobusos, hi hauran panells d'informació actualitzada amb les hores de sortides i arribades. L'empresa operadora Teisa ofereix abonaments multiviatges amb descomptes que van des del 10% fins al 42%.

El preu del bitllet senzill serà de 7,45 euros en el trajecte Girona-Olot. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha valorat molt positivament aquesta posada en marxa tot dient que suposa un bon "reforç" del transport públic que de ben segur serà molt utilitzat. També ha dit que tot i la crisi, les administracions han fet un esforç en els últims tres anys per oferir una bona alternativa de transport públic, tot citant el cas de Rodalies i ara aquest bus exprés. Per la seva banda, l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha subratlla que aquesta nova línia de bus suposa una alternativa "plenament competitiva" envers el cotxe i amb un seguit d'avantatges que seran valorades pels viatgers.

Les futures línies exprés a la demarcació

A la demarcació de Girona hi ha previstes sis línies més de la xarxa d'altes prestacions exprés.cat que es posaran en marxa en els pròxims anys. Es tracta de Blanes-Lloret de Mar, Figueres-Roses, Girona-Palamós, Girona-Santa Coloma de Farners, Girona-Lloret de Mar, Girona-Torroella de M.-l'Estartit. El Departament de Territori i Sostenibilitat està desplegant de manera progressiva des de l'octubre de 2012 les línies de bus ràpid. Aquest tipus de xarxa de bus exprés ja funciona a altres ciutats com París, Istambul, Hamburg o Nantes.

La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.

Amb augment de demanda

Les línies de bus exprés han experimentat un augment de la demanda des de la seva posada en marxa. Així, al corredor de Cerdanyola-UAB l'increment ha estat d'un 17% en l'últim any; al de Ripollet, un 23%, amb un grau de satisfacció dels usuaris de 9,1 punts sobre 10; el corredor sencer d'Igualada ha crescut un 4% i la línia exprés de la Vall del Tenes un 57%, per posar alguns exemples. La valoració dels usuaris de les línies exprés.cat és superior al 8.