ESPAIdART porta un 12,5% més de visitants a l’Espai Gironès en dos anys

Durant la segona edició s'ha incrementat un 3,5% els visitants

La segona edició del festival ESPAIdART, que s’ha celebrat del 5 de maig al 7 de juny a Espai Gironès, ha estat un èxit pel que fa a l’afluència de públic i a la programació segons els organitzadors. Els trenta espectacles gratuïts que s’han portat a terme durant les cinc setmanes que ha durat el Festival han reunit un gran nombre d’espectadors i han representat  una augment de visitants al centre comercial.

En relació al mateix període de 2013, el creixement registrat és del 3’5%, amb un total de 900.000 visitants. El 2013, amb la primera edició d’ESPAIdART ja es van comptabilitzar durant la celebració d’ESPAIdART un 9% més de visitants respecte el 2012. El resultat d’aquestes dues edicions és, per tant, d’un creixement global d’un 12’5% de visitants gràcies al festival. ” El balanç que fem d’aquest segona edició d’ESPAIdART és molt positiu. Destaquem l’excel·lent acollida dels espectacles amb gent esperant per veure l’actuació, gent  preguntant diàriament per la programació, trucades, amb consultes al web preguntant quins espectacles teníem i a quina hora eren. Per tant, estem molt contents d’aquesta acollida, que ens ha suposat un increment del 12’5% sumant les dues edicions” ha assegurat el gerent del centre comercial Espai Gironès Pau Jordà. Jordà ha afegit que “estem molt contents d’haver pogut unir cultura i comerç, d’haver pogut ajudar a donar a conèixer a companyies i d’haver donat valor a la visita dels visitants que és el que pretenem també amb aquests esdeveniments”.

ESPAIdART ha inclòs una programació diària –excepte diumenge-. Els divendres i dissabtes s’han dut a terme espectacles per a tots els públics. La segona edició ha comptat dins la programació amb dues estrenes: la del grup d’havaneres Les Anxovetes i la del cor Gospel Girona, que han tingut una gran acollida per part del públic.

ESPAIdART és una iniciativa pionera en les seves característiques, que s’ha consolidat com a referent de l’art i la cultura, amb trenta espectacles de música, teatre i dansa. L’objectiu és apropar la cultura al gran públic i crear una plataforma de difusió de cadascuna de les companyies protagonistes del festival. La iniciativa s’ha organitzat coincidint amb el novè aniversari del centre, amb Salvador Sunyer de padrí.

Després de la bona acollida que va tenir aquest festival l’any passat, el centre s’ha convertit de nou en un gran aparador de cultura. El pressupost que ha destinat Espai Gironès a ESPAIdART a aquesta segona edició ha estat de 42.000 euros, un 5% superior a la primera edició.

Espai Gironès, centre comercial de referència a les comarques gironines, és el primer centre comercial de Catalunya i d’arreu de l’Estat espanyol que ha fet una aposta per tirar endavant un festival d’aquestes característiques. El festival ha comptat amb el suport organitzatiu de la productora teatral sabadellenca Nocturns. Aquesta iniciativa contribueix a popularitzar les arts escèniques i a difondre la cultura.