El Festival Acústica de Figueres redissenya els espais de concert

La tretzena edició se celebrarà del 28 al 31 d'agost

El Festival Acústica de Figueres ha decidit redissenyar els espais de concert després de l'èxit d'assistència de públic que va registrar l'any passat amb més de 80.000 espectadors.

En els dos darrers anys el festival ha tingut un increment de públic de 35.000 espectadors, provocat per l’augment de programació musical nocturna i per la celebració durant el dia de l’Acustiqueta, la programació familiar del festival. Una de les preocupacions de l’organització és, i ha estat, la de poder mantenir la qualitat del festival i el seu creixement, sense perdre l’essència i l’encant que l’ha caracteritzat.

El constant creixement de convocatòria de públic del festival provoca que els espais quedin petits i que d’un any a l’altre s’hagi de replantejar la ubicació dels escenaris per poder acollir tot el públic assistent.

El centre de la ciutat com a escenari

Tot i les dificultats per encabir el nombrós públic que el festival atreu, un dels principals valors de l'Acústica és el fet de ser un festival eminentment urbà que se celebra al centre de la ciutat de Figueres. És per aquesta raó que s'ha treballat amb l'objectiu que els canvis en la distribució dels escenaris no comportin un desplaçament del centre.

Nou espai a Plaça Catalunya

La Plaça Catalunya acollirà un dels escenaris principals del festival, amb una millora estructural i un augment en quant a la potència de so i llums, que compartirà protagonisme amb l’escenari de la Rambla.

Per aquest canvi de la plaça de l’Ajuntament a la plaça Catalunya s’han tingut en compte un informe de la policia local de la ciutat, que desaconsellava la utilització de la plaça de l’Ajuntament per motius de seguretat, i les queixes dels espectadors que no podien veure els concerts amb prou comoditat.

La Plaça Catalunya triplica l’aforament de la Plaça de l’Ajuntament i permetrà al públic assistent poder gaudir dels concerts amb una major comoditat. Aquest nou espai acollirà tots els concerts que es realitzaven a la Plaça de l’Ajuntament i el final de festa com en anys anteriors.

La zona dels menjars del món, l’apartat gastronòmic del festival, s’ubicarà fora de la coberta, a l’espai de l’estàtua de Sant Jordi.

Es recuperen concerts a la Plaça Gala-Salvador Dalí

Una altra de les demandes del públic ha estat la recuperació d’un espai on es pogués respirar l’essència del festival dels primers anys, sense aglomeracions i amb la comoditat del principi. La Plaça Gala-Salvador Dalí és un dels espais més emblemàtics de la ciutat, amb un atrezzo dalinià que només pot existir a la ciutat de Figueres. Aquest espai acollirà concerts gratuïts en format acústic a primera hora del vespre, a dos quarts de dotze acollirà concerts de pagament i a les dues de la matinada esdevindrà un nou espai de final de festa que se sumarà al de la Plaça Catalunya.

La Rambla acollirà els concerts de més poder de convocatòria de divendres a diumenge. La Haima Chill s’ubicarà a la placeta baixa de la Rambla, permetent-ne una ampliació i una millora. El diumenge es potenciarà l’Acustiqueta a la Rambla, que programarà tot un dia d’activitats familiars.

La plaça Josep Pla torna amb els jocs

El Teatre Jardí permetrà que el festival pugui acollir artistes que només actuen en espais restringits i en ple silenci. En aquesta edició s’ha programat un concert al dia, de dijous a dissabte. L’any passat es va registrar un 100% d’ocupació en aquests concerts. La Plaça Josep Pla tornarà a ser l’espai on s’hi ubica l’espai Jocs, on s’hi realitzen tallers, actuacions... És, en definitiva, un espai pensat per l’Acustiqueta.

Nou eslògan

L’eslògan “Tu ets el jugador número 12” va protagonitzar la campanya de l’anterior edició de l’Acústica. Enguany, el festival ha buscat un leitmotiv centrat en la relació que tenen des de fa tretze anys públic, artistes i ciutat, i totes les experiències úniques que n’han sorgit.

En un entorn urbà molt proper s’hi ubiquen més de quaranta concerts en cinc dies. La majoria d’ells gratuïts. S’aposta sense complexos per la música en català des del primer moment. Es convoquen a més de 80.000 espectadors a la darrera edició. Aquests trets fan de l’Acústica un dels festivals més singulars del país. Això motiva que tant públic com artistes visquin moments que només es poden viure a l’Acústica.

L’objectiu de la campanya és que tots ells comparteixin a partir d’ara aquests moments per escrit o via foto a les xarxes socials (Facebook, Instagram i Twiter...) utilitzant el hashtag #nomesalacustica.

A tall d’exemple, Els Amics de les Arts podrien escriure que #nomesalacustica van fer el seu primer concert; que #nomesalacustica s’enamoren dos personatges de “Dies de frontera”, el darrer llibre de Vicenç Pagès Jordà, Premi Nacional de Cultura 2014; o que #nomesalacustica he vist Ana Torroja musicant poemes de Salvador Dalí.

Aquesta campanya s’obrirà perquè el públic del festival hi participi i comparteixi quines són les vivències que han fet únic el seu pas pel festival. Amb tot el material rebut, es crearà l’espot d’aquesta edició i es realitzarà una exposició que es podrà veure durant el festival.