El pla PIVE permet retirar 64.853 vehicles de més de deu anys a Catalunya

El 49% dels cotxes que circulen pel país tenen més d'una dècada d'antiguitat

Les cinc edicions del pla PIVE que el govern espanyol ha posat en marxa des de l'octubre del 2012 ha permès retirar de la circulació 64.853 vehicles de més de deu anys d'antiguitat a Catalunya, segons dades de la Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto). Del total de vehicles destinats al dipòsit de ferralla, 46.176 pertanyen a la demarcació de Barcelona, 8.043 a Tarragona, 4.150 a Girona i 3.484 a Lleida. En l'actualitat, el 49% dels cotxes que circulen a Catalunya tenen més de deu anys d'antiguitat.

Al conjunt de carreteres de l'Estat, han deixat de circular un total de 422.735 gràcies als plans PIVE per poder renovar el parc automobilístic, la mitjana d'edat del qual està al capdavant d'Europa, amb 11,3 anys d'antiguitat.

Els cinc plans PIVE han generat al mercat una demanda afegida de més de 140.000 unitats -cotxes que s'haguessin deixat de vendre si no hi hagués hagut les ajudes- i ha permès també generar un recaptació d'impostos extra a favor de les diferents administracions públiques de 500 milions d'euros, segons les estimacions de Faconauto.

El president de Faconauto, Jaume Roura, ha destacat que les famílies són les principals beneficiàries d'aquests incentius, ja que els ha ajudat a adquirir cotxes amb les tecnologies més avançades en seguretat i eficiència energètica, "la qual cosa repercutirà, sobretot, en una reducció de la sinistralitat en les carreteres".

L'últim pla PIVE, que es va engegar el febrer d'aquest any, està dotat amb 175 milions d'euros, ha consumit ja el 90% del seu pressupost, per la qual cosa no s'estendrà més enllà de la primera setmana de juny. Per això, Faconauto ja ha demanat la posada en marxa d'un sisè PIVE i que "aquesta es faci sense solució de continuïtat per no parar les vendes als mesos amb més activitat en els concessionaris, com són els de juny i juliol".