L'1 de juliol entrarà en funcionament una línia de bus exprés.cat entre Olot i Girona

Serà el primer servei d'aquestes característiques que es posa en marxa a la demarcació de Girona

Aquest juliol es posarà en funcionament una línia de bus exprés.cat entre Olot i Girona, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat. Serà el primer trajecte d'aquestes característiques que s'implanta a la demarcació de Girona, on n'hi ha previstos sis més.

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha destacat que aquestes línies relligaran amb les rodalies de Girona i potenciaran el transport públic a la demarcació. La posada en marxa de la línia Olot-Girona suposarà una reducció notable del temps dels trajectes perquè els vehicles faran poques parades, assoliran velocitats comercials competitives, tindran més freqüències de pas i informació en temps real.

A les comarques gironines, a part del trajecte Girona-Olot, hi ha previstes sis línies exprés.cat més: Blanes-Lloret de Mar, Figueres-Roses, Girona-Palamós, Girona-Santa Coloma de Farners, Girona-Lloret de Mar i Girona-Torroella de Montgrí-l'Estartit.


El Departament de Territori Sostenibilitat està desplegant de manera progressiva, des de l'octubre de 2012, les línies de bus ràpid. Una xarxa de bus exprés, que ja funciona a altres ciutats com París, Istambul, Hamburg o Nantes, que té diverses avantatges respecte a les línies convencionals, com la reducció del temps del trajecte perquè els vehicles assoleixen velocitats comercials més competitives. També fan menys parades al llarg del recorregut, tenen més freqüències de pas, tenen informació a temps real dins dels busos i a les parades d'autobús i utilitzen infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments.

Els vehicles són totalment accessibles per les persones amb mobilitat reduïda i tenen més serveis per als usuaris a l'interior, com connexió wifi. A més, la xarxa de bus ràpid de la Generalitat queda totalment integrada sota una mateixa imatge corporativa, exprés.cat, cosa que aporta visibilitat al servei i facilitat als usuaris a l'hora d'identificar-la.

Els corredors que actualment estan en servei són els que connecten Sabadell, Terrassa, Cerdanyola-UAB, Ripollet amb Barcelona (totes des de l'octubre de 2012); també els municipis de la Vall del Tenes (Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d'Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells, en funcionament des del setembre passat) amb Barcelona; Igualada-Barcelona i Vilafranca-Barcelona (des d'aquest febrer) amb Barcelona. A la demarcació de Tarragona ja funciona des de fa un mes la línia exprés e1 Tarragona-Torredembarra-El Vendrell. I abans d'acabar l'abril entrarà en servei el Valls-Tarragona.

Als corredors on ja funciona l'exprés.cat hi ha hagut un creixement de la demanda d'entre el 13% i el 52%. El grau de satisfacció dels usuaris és de 8 punts sobre 10.