La nova línia de rodalia de Girona ja ha transportat més de 32.000 persones

Més de la meitat dels usuaris han aprofitat la connexió amb el Maresme i la Selva

La nova línia de rodalia de Girona, la RG1, ha transportat més de 32.000 persones quan s'està a punt de complir el primer mes de la seva posada en funcionament. El servei, que té vuit freqüències diàries per sentit, enllaça Figueres amb Blanes (Selva) i la costa del Maresme sense necessitat de fer transbord a Maçanet-Massanes.

De tots els usuaris, precisament, més de la meitat (un 53%) han aprofitat aquesta connexió, i han pujat o baixat del tren en alguna de les estacions que queden més al sud de Maçanet. Pel què fa a la resta d'estacions per on passa la RG1, aquelles on hi ha hagut més moviment de passatgers han estat Girona i Figueres, seguides de la de Maçanet-Massanes i la de Flaçà. La nova rodalia de Girona va entrar en servei el passat 24 de març. La línia, batejada com a RG1, té vuit trens per sentit i dia. A la pràctica, allò que es va fer va ser allargar la que ja existia al Maresme, que abans acabava a Maçanet-Massanes, i que ara es va estendre fins a Figueres.

Amb la nova rodalia sobre rails, es van resoldre dues mancances que tenien els usuaris del tren a les comarques gironines. Per una banda, la RG1 va acabar amb l'aïllament ferroviari que hi havia entre l'Alt Empordà i la Costa Brava sud, reprenent les connexions directes entre Figueres i Blanes (Selva) que es van deixar d'operar ara fa prop d'una vintena d'anys.

I per l'altra, la RG1 va permetre incrementar substancialment el número de trens que fins aleshores circulaven per part d'aquest corredor (el de l'R11, que abasta des de Portbou a Barcelona). Les estacions més orfes -com Camallera, Celrà o Riudellots- van doblar els serveis que tenien fins llavors, passant a 32 expedicions diàries (és a dir, setze trens per sentit). I en el cas d'estacions com Girona, Caldes de Malavella o Sils, el número d'expedicions va incrementar-se fins a les 62 per dia.

En definitiva, els nous trens de la RG1, sumats als que ja tenien els municipis gironins, permeten disposar de freqüències de pas d'entre 30 minuts i una hora, segons l'estació i la franja horària. I pel què fa a la connexió directa entre Figueres i Blanes, aquesta es cobreix amb una freqüència d'un tren cada dues hores.

Més de 32.000 passatgers

Ara, quan fa gairebé un mes de la seva entrada en servei, la Generalitat i Renfe -que opera els trens- han passat balanç. D'ençà del passat 24 de març, més de 32.000 passatgers han pujat en alguns dels combois de la nova RG1. I d'aquests, més de la meitat (en concret, un 53%) són usuaris amb origen o destinació a alguna de les estacions de la costa del Maresme i la Selva. És a dir, que han aprofitat la nova connexió i s'han estalviat haver de fer transbord -i esperar-se estona- a l'estació de Maçanet-Massanes.

Pel què fa a estacions, les de Girona (58%) i Figueres (33%) són les que han registrat un major volum de viatgers de la RG1. A aquestes dues les segueixen Maçanet-Massanes (amb un 13%) i Flaçà (amb un 8%).