El nou servei, que des d'avui està disponible, permetrà fer gestions com ara obtenir un volant d'empadronament, pagar rebuts municipals o consultar expedients sense haver de desplaçar-se a les oficines municipals. El servei, que estarà disponible per a ordinadors, tauletes i telèfons, oferirà la possibilitat de realitzar una cinquantena de gestions municipals.
Amb la posada en servei de la Carpeta Ciutadana, Roses s'afegeix al grup de municipis catalans que han vist en Internet una bona plataforma per acostar-se a la ciutadania i fer més accessible la seva administració. Així ho ha destacat l'alcaldessa del municipi, Montserrat Mindan, que ha recordat que amb la nova eina, els rosincs podran fer per via telemàtica la majoria de gestions que fins ara els obligaven a visitar les oficines municipals.
La Carpeta Ciutadana de Roses està disponible des d'avui per a ordinadors, tauletes i telèfons intel·ligents, i és accessible des del web municipal. Per accedir-hi, els usuaris hauran d'introduir el seu DNI i una clau d'accés que podran obtenir personalment al Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.
Un cop identificats, els usuaris podran accedir als diferents apartats que conté el servei, dividits en cinc blocs: padró, tributs, recaptació, expedients i registre. Així, els tràmits que es poden realitzar en els tres primers apartats són molt diversos, com ara volants d'empadronament i d'unitat familiar, consulta de l'historial d'empadronament, informació de tributs, valors i referències cadastrals d'immobles o terrenys, consulta i modificació de domiciliacions bancàries i de notificació, certificacions de béns o de pagaments, entre d'altres.
L'apartat destinat a Registre permet revisar tots els escrits i sol·licituds que l'usuari ha presentat a l'Ajuntament i obtenir-se una còpia segellada electrònicament, mentre que a la secció Expedients, l'usuari podrà consultar els que té en tràmit o ha tramitat amb el consistori.
Per íltim, la bústia de documents, permetrà emmmagatzemar els certificats i documents extrets per l'usuari en les seves tramitacions, fent-los ràpidament recuperables i consultables en cas necessari.
Millorar el servei amb les aportacions dels usuaris
L'alcaldessa de Roses ha assegurat que, qui ho vulgui, podrà realitzar gairebé tots els tràmits per via telemàtica, i que d'altres, com per exemple l'obtenció de certificats d'empadronament que requereixen d'una signatura, s'hauran de fer com fins ara a les oficines municipals. Amb tot, Mindan ha recordat que, a dia d'avui, molts organismes públics accepten volants, que si es poden obtenir amb la Carpeta Ciutadana, per a la majoria de gestions.
Sobre el perfil d'usuari que utilitzarà el servei, l'alcaldessa ha assegurat que, òbviament, serà majoritàriament gent "habituada a l'ús de les noves tecnologies", i que la resta, podran seguir fent les seves gestions com fins ara. A la gent que té previst utilitzar el nou servei, Mindan els ha demanat la seva col·laboració "per anar polint els defectes" que la nova aplicació pugui tenir. En aquest sentit, ha recordat que el servei online de cita prèvia de la piscina municipal "ha funcionat molt bé" gràcies a les aportacions dels usuaris que l'han millorat amb les seves propostes.