Consolidats els tallers entre empreses i aturats per afavorir l'ocupació

La setmana passada es va portar a terme el segon “workshop”

La setmana passada es va dur a terme la segona edició del workshop de restauració impulsat des de l’Ajuntament de Girona. Durant la jornada de treball, que es va portar a terme al Centre Cultural La Mercè, es van posar en contacte empreses del sector de l’hostaleria que treballen a la ciutat amb persones en situació d’atur. Concretament, es tracta de persones que han rebut una formació específica en l’àmbit dels serveis de bar i cafeteria per part del Servei Municipal d’Ocupació (SMO) i altres persones preseleccionades a partir de la borsa de treball que gestiona l’SMO i que volen desenvolupar la seva activitat professional dins d’aquest sector.

En aquesta jornada es van portar a terme 195 entrevistes laborals entre 39 persones demandants d’ocupació i 10 empreses gironines de restauració i hostaleria. Els bons resultats d’aquestes entrevistes permeten preveure possibles insercions laborals a curt i mitjà termini, atenent a les necessitats de personal per part de l’empresariat del sector, derivades, d’una banda, del canvi d’estació i el consegüent impuls de l’activitat, i de l’altra, de la proximitat en el temps d’esdeveniments que propicien un augment en els fluxos de clientela a bars, cafeteries i restaurants de la ciutat, com ara Girona, Temps de Flors.

Les empreses que hi van participar van ser l’Hotel Carlemany, l’Hotel Costabella, l’Hotel Peninsular, l’Hotel Sidorme, l’Hotel URH, la Casa Ana María, el Restaurant Angelus, el Restaurant l’Alqueria, el Restaurant L’Argadà i el Restaurant Bar Porta Bellini.

Segons la tinenta d’alcalde i regidora d’Ocupació i Empresa, Marta Madrenas, l’Ajuntament de Girona “aposta per facilitar eines per afavorir l’accés a l’ocupabilitat a demandants d’ocupació”, mitjançant estratègies com la segona edició del workshop pel sector de la restauració i l’hostaleria. “Les empreses d’aquest sector representen per a la ciutat activitats econòmiques molt dinàmiques, que es troben en un procés de canvi permanent, fet que contribueix a crear i a oferir espais de creativitat, innovació i treball en equip per a professions molt diverses”, ha afegit la regidora.

En aquest sentit, el workshop ha estat l’escenari ideal per optimitzar el temps i les necessitats tant de les empreses que cerquen personal qualificat com dels demandants d’ocupació amb perfils específics en el sector.

Segons Anuska Lago, directora de Recursos Humans de Casa Ana María, “ha estat una jornada molt positiva perquè en un sol matí he pogut entrevistar moltes persones amb una preselecció acurada que ha beneficiat poder fer un filtratge d’interessos entre candidats i empresa. Això m’ha ajudat a guanyar el temps de penjar les ofertes en diferents canals, de fer trucades i cites, etc. Realment ha estat una experiència molt positiva i m’encantaria que també s’organitzés per a altres àrees professionals de l’hostaleria perquè representa un estalvi important en recursos humans, de temps i econòmics en el procés de selecció de personal; i per poder obtenir una xarxa de contactes per futures necessitats de personal”.

En la mateixa línia, els demandants d’ocupació van destacar el fet de poder tenir l’oportunitat de donar-se a conèixer a les empreses de manera personal, mostrant el seu interès i l’afany de treball directament, no només a través del currículum, i poder gaudir així d’un tracte personalitzat, fet que contribueix a optimitzar els processos d’autoestima i motivació de les persones en situació d’atur davant de l’objectiu d’aconseguir una contractació laboral.