Arrenca amb força la 34a Setmana Gastronòmica Gironina

L'organització espera recuperar el descens del 15% de participatns registrat el 2013

La Setmana Gastronòmica Gironina ja va arrencar ahir divendres i s'allargarà durant deu dies fins al diumenge 30 de març. La iniciativa aplega 39 restaurants, cinc més que l'any passat, ja s'ha convertit en una mostra de referència a les comarques gironines i és la més antiga de tot Catalunya.

Els visitants podran gaudir d'un gran ventall de menús creats per l'ocasió que van des del 18 fins als 137 euros. "Vam néixer ara fa 34 anys amb tres restaurants participants, amb la voluntat de defensar la cuina gironina", ha recordat el president del col·lectiu Girona Bons Fogons, Toni Vallory. En aquest sentit, el president ha subratllat que la campanya permet que els restaurants es converteixin en "aparadors" de la seva cuina. "Cada restaurant pot crear el menú que vulgui aprofitant la cuina que fa cada dia i a un preu raonable", ha explicat Vallory.

En aquest sentit, el president de l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, ha assegurat que esperen que aquesta nova edició recuperi les males xifres obtingudes l'any passat. "Les dates en les que va caure la Setmana Gastronòmica del 2013 no van ser bones i vam registrar entre un 10 i un 15% menys que l'any anterior", ha ressaltat. No obstant això, des de l'entitat i l'organització són optimistes i confien que enguany la campanya pugi promocionar i atreure més visitants. "Em fa una il·lusió especial perquè serà l'última que presento al capdavant de l'associació", ha afegit Nicolazzi.

"Convidem a la gent de fora que vingui, aquesta mostra servirà per potenciar Girona com a marca gastronòmica que cada cop és més important i internacionalitzar-la", ha resumit l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, durant l'acte de presentació de la iniciativa que s'ha realitzat a l'Hotel Peninsular de la capital gironina. "La idea és que Girona és Temporada Alta tot l'any, dir que volem posar Girona de moda és això, ser ciutat de festivals", ha explicat el batlle.

En aquest sentit, l'alcalde ha ressaltat que aquesta iniciativa gastronòmica és un exemple més de la clara voluntat i aposta que fa el consistori per atreure més visitants, potenciar les pernoctacions i el consum. "Gran part del PIB de Girona depèn d'això, hem notat un increment del nombre de turistes però no hem tocat sostre", ha explicat Puigdemont. En aquesta línia, Nicolazzi ha comentat que encara hi ha un estancament de les pernoctacions perquè la majoria dels turistes visiten la ciutat i la comarca durant el dia però no passen la nit a la ciutat. "Cal retenir-los, Girona és el lloc ideal per passar-hi un cap de setmana i visitar la demarcació", ha assenyalat.

Des del consistori tenen clar que continuaran apostant per tota mena d'iniciatives similars i ja han avançat que estan en contacte i col·laborant amb empreses privades per muntar tot un calendari d'activitats durant els caps de setmana dels propers dos mesos arran de l'Expocycling. A més, l'ajuntament també té previst realitzar un concurs internacional de projectes de màpping que es farà a l'estiu i, des de l'associació Girona Bons Fogons, també tenen previst un estiu "mogut" pel que fa a l'àmbit gastronòmic amb noves iniciatives després de l'èxit aconseguit l'any passat amb les Nits Gastronòmiques.