L'enllaç de Vilademuls de l'AP-7 entrarà en servei a finals d'any

Les obres s'han endarrerit sis mesos

L'enllaç de Vilademuls de l'AP-7, al Pla de l'Estany, és el darrer per culminar la circumval·lació de Girona, després de la posada en servei dels nous enllaços a Domeny (a la zona oest de Girona) i Fornells de la Selva (Gironès). Al llarg d'aquest tram, l'autopista és gratuïta, té quatre carrils i fa les funcions d'autovia, ja que l'Estat ha optat per no desdoblar aquí l'N-II. 

El director general d'Abertis Autopistes, Josep Lluís Giménez, ha explicat que l'enllaç entrarà en servei a finals d'any, sis mesos més tard el previst. El motiu de l'endarreriment és que cal construir una rotonda elevada que inicialment no estava prevista al projecte i que ha de permetre als vehicles que surten de l'autopista poder-se incorporar a l'N-II. Quan es va dissenyar l'enllaç, es va fer el projecte pensant que l'autopista connectaria amb una autovia però l'N-II no s'ha desdoblat. Per això, ha calgut modificar-lo i això ha endarrerit les obres mig any. 

El cost de la primera fase de les obres és de 32 MEUR i la modificació que s'ha hagut de fer posteriorment per connectar l'autopista amb la nacional ha tingut un cost de 5 MEUR. Aquests treballs els ha executat i pagat Abertis tot i que formen part del tram Medinyà-Orriols de l'N-II que Foment ha de desdoblar. 


 
El Figueres Nord, completat per a Setmana Santa

On avancen a bon ritme les obres és a l'enllaç de Figueres Nord. Aquest és un peatge que va néixer incomplert, ja que els vehicles només poden accedir a l'autopista si van en direcció França i només poden abandonar la via quan circulen en sentit sud. Les obres van començar fa sis mesos i la previsió és que estiguin acabades per Setmana Santa. El cost dels treballs ha estat de 3 MEUR.

Segons ha avançat Giménez, un cop l'enllaç estigui completat això suposarà un increment del trànsit d'entre un 10% i un 20%. Actualment, per aquest peatge hi passen entre 1.500 i 2.000 vehicles diàriament i, a l'estiu, el trànsit augmenta fins als 5.000 vehicles al dia. El director general d'Abertis Autopistes ha destacat que aquesta obra facilitarà les connexions amb la Costa Brava nord i també serà útil per connectar els pobles de la zona nord de Figueres i els polígons industrials d'aquesta àrea. També s'espera que sigui un enllaç molt usat pels visitants francesos. 

Giménez ha descartat que el tram entre Figueres Sud i Figueres Nord sigui gratuït, tal i com havia demanat l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip. Aquesta situació sí es dóna a la ciutat de Girona però el director general ha defensat que la funció de l'autopista és la "d'una via de llarg recorregut", tot i que ha reconegut que "l'última paraula la tenen els polítics".