Olot fixa la mirada en la indústria del plàstic

Impulsa un projecte de col·laboració per millorar la competitivitat de 25 empreses

Olot, a través de de l'Agència de Promoció Econòmica de la Comarca, han fet un mapa empresarial per detectar les indústries emergents de la Garrotxa per, després, dissenyar projectes per impulsar-les. Les empreses de transformació del plàstic estan en segon lloc, per darrere de l'agroalimentària. En concret, a la comarca hi ha 25 empreses del plàstic (ja siguin vinculades a l'automoció, a la construcció o a l'àmbit de la sanitat) que donen feina a unes 700 persones.

A més, en el darrer any han incrementat en un 9% la facturació, arribant als 130 MEUR. "Tot i això, hem detectat que són empreses que encara tenen molt camí per recórrer i que poden millorar en competitivitat", ha explicat el responsable de la consultoria Anou, Daniel Bernard, que s'encarregava de conduir el projecte 'Aglomera'.  

El projecte neix amb l'objectiu d'enfortir l'esperit innovador de les empreses, augmentar la competitivitat, crear més ocupació a mig termini i aprofitar les sinèrgies creades per col·laborar entre empreses. Segons Bernard, es tracta de superar la por a la competència i estrènyer llaços per treballar plegats per millorar, sobretot, en gestió i reducció de costos a través de la innovació.  

El projecte preveu una primera fase de formació, destinada primer a directius de primer nivell i després a tècnics que seran els qui supervisaran els projectes que sorgeixin. Després, es crearan grups de treball en els quals les empreses detectaran en què necessiten millorar i aportaran solucions que es puguin implantar a la indústria. Les 25 empreses rebran, en breu, una carta de l'oficina de promoció animant-les a unir-se a 'Aglomera'.  

'Aglomera' ofereix a les empreses del sector coordinació de processos de creativitat i innovació, així com assessorament en gestió de projectes. La intenció és, a més, enfortir aquestes empreses perquè puguin sortir a l'estranger essent més competitives i puguin plantar cara a les principals potències en aquest àmbits, principalment Estats Units.  

L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha recordat que la promoció econòmica és un dels eixos principals perquè des de les administracions puguin posar el seu gra de sorra a la creació d'ocupació en l'àmbit privat.