El segon 'Olotx2' genera 210.000 euros

Durant la campanya turística es van servir més de 8.000 àpats i 850 persones van aprofitar les ofertes d'allotjament

La segona edició de la campanya turística i promocional 'Olotx2' ha generat un impacte econòmic de 210.000 euros. Durant tres dies, del 21 al 23 de febrer, a Olot es van servir més de 8.000 àpats i unes 850 persones es van allotjar en hotels, pensions, cases de turisme o apartaments de la Garrotxa aprofitant els descomptes de dos per un. La majoria dels visitants eren de les comarques centrals, barcelonines i de la demarcació de Lleida. La pàgina web de l'esdeveniment va registrar 22.000 visites, un 60% d'elles d'interessats de fora de les comarques gironines. Els punts d'informació turística també van doblar el nombre de persones ateses en comparació amb la primera edició de la campanya.

L'Ajuntament d'Olot ha donat a conèixer aquest divendres els resultats definitius de la campanya de promoció 'Olotx2' que es va fer el cap de setmana passat. Segons les dades aportades pel consistori, la iniciativa ha generat un impacte econòmic de 210.000 euros si es té en compte les despeses d'allotjament, restauració i pel que fa a l'àmbit comercial.

Des de l'ajuntament asseguren que per cada euro invertit en la campanya des del sector públic, s'han retornat set euros en concepte de despesa als sectors que van participar-hi. D'altra banda, també cal tenir en compte l'impacte indirecte que va generar la iniciativa per a molts establiments que no hi estaven adherits.

Pel que fa als allotjaments, tal i com s'havia anunciat en un principi, es van superar les xifres de la primera edició de l'any passat. En concret, unes 850 persones van aprofitar la campanya de descomptes de dos per un dormint en algun dels hotels, pensions, cases de turisme rural o apartaments de la comarca.

Durant aquests dies, els restaurants i establiments de restauració van servir més de 8.000 àpats i els punts d'informació turística van doblar el nombre de persones ateses respecte l'any passat arribant a les 500. El dia més fort de la campanya va ser dissabte amb el concert del cor de gospel Messengers que va omplir la plaça Major d'Olot amb unes 2.000 persones, i la música en directe o l'activitat comercial que es va realitzar durant tot el dia.