Rigau creu que el boicot a les proves de competències és una "actitud equivocada"

La consellera d'Ensenyament subratlla que tots els estudiants "tenen el dret i la obligació" de participar en les activitats programades

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha titllat "d'actitud equivocada" el posicionament que van prendre uns 500 alumnes de dos centres educatius que van negar-se a realitzar les proves de competències aquesta darrera setmana com a mostra de rebuig a les retallades que pateix l'àmbit educatiu. "Crec que és una confusió enorme barrejar l'acció educativa amb la suposada acció reivindicativa i tots els alumnes en edat escolar tenen el dret i l'obligació de participar en les activitats programades", ha subratllat la consellera.

En aquest sentit, Rigau també ha assenyalat que es tracta d'un fet menor ja que només afecta 500 dels 64.000 alumnes que havien de realitzar les proves. Aquesta setmana passada es va conèixer que 500 alumnes dels instituts Lluís de Requesens de Molins de Rei i Salvador Dalí del Prat de Llobregat es van negar a realitzar les proves de competències o d'avaluació de 4art d'ESO en protesta contra les retallades de la Generalitat i l'Estat en àmbit educatiu.

Aquest dissabte, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha explicat que aquest boicot és un fet que no té "rellevància objectiva" tot i que ha criticat que es tracta d'una "actitud equivocada". "Les causes de l'incompliment seran analitzades a cada centre i es farà una inspecció de cada un dels casos", ha assenyalat. En aquest sentit, la consellera ha deixat la porta oberta a sancionar o advertir els centres implicats tal i com es va produir amb l'escola Turó del Cargol que l'any passat es van negar a fer les proves de sisè de primària.

"Són actituds equivocades en el sentit que d'aquestes proves en sorgeix informació individual de cada alumne, un informe per a la família i el centre i el sistema té més informació", ha conclòs. Rigau ha realitzat aquestes valoracions durant la clausura de la II Jornades d'Educació Emprenedora que s'han tancat aquest dissabte després de dos dies de conferències, debats i taules rodones.

Les jornades han permès crear una xarxa d'educadors per l'emprenedoria i, en principi, la voluntat és créixer i fer que més escoles d'arreu de l'Estat es transformin en centres emprenedors que fomentin les capacitats dels alumnes.