La prolongació de la C-32 fins a Lloret de Mar només tindrà un carril per banda

L'alcalde ho qualifica "d'error"

La prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar (Selva) només tindrà un carril per banda. Segons l'avantprojecte que ha redactat la concessionària Abertis, que es farà càrrec de l'obra, més amunt de Palafolls (Maresme) la calçada s'estrenyerà i, dels dos carrils actuals, en passarà a tenir un.

L'alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina, ho ha qualificat "d'error" i tem que acabarà passant com amb l'eix transversal, que a la llarga s'haurà d'acabar desdoblant. Es preveu que les obres per allargar la C-32, amb un pressupost de 60 milions d'euros (MEUR), comencin l'any vinent i que la infraestructura s'obri al trànsit a finals del 2016. En total, la prolongació tindrà vuit quilòmetres. La prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar és una vella reivindicació del territori. Actualment, aquesta autopista s'acaba a Palafolls, i des de fa anys, els dos municipis de la Selva marítima reclamaven que s'allargués vuit quilòmetres més.

A finals de setembre, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ja va anunciar que s'havia arribat a un acord amb la concessionària per desencallar l'obra. El conseller va subratllar que allargar la C-32, de retruc, permetria esponjar l'N-II, perquè en aquest tram la nova carretera serà lliure de peatge i els vehicles no hauran de pagar per circular-hi.

Si tot segueix els calendaris previstos, Abertis presentarà el mes vinent el projecte de prolongació. De moment, però, els ajuntaments ja han rebut un primer document. Es tracta de l'avantprojecte de l'obra, que esbossa a grans línies tant el traçat com les característiques d'aquest tram de la C-32.

Un carril per banda

A diferència de la carretera que hi ha construïda fins ara, de dos carrils per banda, l'allargament només en tindrà un per sentit. De fet, l'anterior conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, ja va avançar el 2009 la intenció era estrènyer la infraestructura i perdre un dels carrils que té al llarg de tota la costa del Maresme.

Ara, l'avantprojecte confirma aquest extrem. Fonts de Territori i Sostenibilitat indiquen que, de fet, pràcticament des d'un primer moment, aquesta era l'opció que Abertis va posar sobre la taula. No només per criteris econòmics, atenent als estudis de vialitat i a les previsions de pas de trànsit, sinó també ambientals.

L'avantprojecte també recull que les màquines començaran a treballar sobre terreny a principis del 2015. És a dir, que durant aquest any es farà la licitació i contractació de l'obra. La prolongació de la C-32 tindrà un cost de 60 MEUR, que assumirà Abertis. L'objectiu és que l'obra s'acabi a finals del 2016, moment en què el nou tram de vuit quilòmetres s'obrirà completament al trànsit.

"Un nou eix transversal"

En declaracions a Catalunya Ràdio, l'alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina ha qualificat "d'error" que la prolongació de la C-32 només tingui un carril per banda. "Des de la sortida de Palafolls i fins arribar a Lloret, serà com una carretera normal", ha dit Codina.

Per l'alcalde, seria millor executar l'obra amb dos carrils per sentit, per evitar que més endavant s'hagi de desdoblar (si el trànsit que registra ho justifica). "Crec que fer-ho així és un error, i em temo que passarà com amb l'eix transversal, que també s'ha hagut de desdoblar", ha dit Codina. I ha conclòs: "I a vegades, no hem d'oblidar que costa més desdoblar que no pas la primera construcció, com ha passat amb l'eix".