L'empresa gironina Imperia Foie Gras potenciarà nous mercats a l'Amèrica del Sud

La firma vol consolidar la gamma de patés i mousses de foie dirigida a supermercats que va llançar fa un any i mig

L'empresa gironina Progust SL, que comercialitza la marca Imperia Foie Gras, potenciarà les exportacions aquest 2014 obrint nous mercats a l'Amèrica del Sud. Actualment, la firma ven el 20% de la producció a l'exterior i ja té presència en països del continent americà com ara Guatemala, Xile i Mèxic. En paral·lel, Imperia també vol consolidar la gamma de patés i mousses de foie que va crear ara fa un any i mig i que ven a supermercats, amb l'objectiu d'adaptar-se a les tendències de consum derivades de la crisi.

L'empresa, que comercialitza productes derivats de l'ànec i l'oca, processa anualment 80 tones de foie i 150.000 animals. Amb seu a Riudellots de la Selva, ha tancat l'any facturant 2,4 MEUR. L'empresa Progust SL, que té la seu al polígon de Riudellots de la Selva, es dedica a comercialitzar foie gras i productes derivats de l'ànec i l'oca. El seu catàleg compta amb una seixantena de referències, entre les quals hi ha elaboracions clàssiques de foie gras (en terrina o bloc), delicatessen, maridatges de sabors (foie amb Oporto i Pedro Ximénez), confits d'ànec, pernils d'ànec i salses.

L'empresa processa anualment 80 tones de foie i 150.000 animals (ànecs i oques). El 70% d'aquests procedeixen de granges franceses i els restants, d'explotacions de Catalunya i l'Aragó. A l'hora d'elaborar el foie, utilitzen sobretot una varietat d'ànec híbrid, coneguda com a raça moular, que és més resistent i proporciona un fetge de més qualitat.

Nascuda el 1996, Imperia Foie Gras s'ha posicionat sobretot dins el sector de l'exclusivitat. El 60% de les seves vendes es fan a botigues i el 40% restant, a restaurants. Els productes amb el segell d'Imperia es poden trobar, sobretot, en xarcuteries especialitzades, botigues selectes, webs especialitzades i clubs de gourmet.

Tot i això, per esquivar el descens de vendes derivat de la crisi, l'empresa també s'ha hagut d'adaptar. Per això, des de fa un any i mig han llançat al mercat una nova línia de producte, dirigida "a aquell tipus de consumidor més quotidià", concreta l'administrador, Jordi Serra. Es tracta d'una gamma de patés i mousses de foie que es ven a determinats supermercats.

Consolidar la gamma

De moment, hi ha quatre referències (natural, amb vi dolç, amb bolets o amb aranyons). I segons explica Serra, la intenció de l'empresa per a aquest 2014 passa per consolidar aquesta gamma. "Amb la crisi, el consum de productes prèmium han patit un retrocés; ara, aquestes mousses i patés de foie ens ajuden a adaptar-nos a les noves tendències", diu l'administrador d'Imperia Foie Gras.

En paral·lel a aquest camí, la firma gironina també continua potenciant les gammes més exclusives. De fet, cada any treu un nou sabor al mercat (el 2013, un fetge sencer amb cinc pebres). Per a aquest any, Imperia Foie Gras ha creat una nova línia de producte fresc per al sector de la restauració, que preveu començar a vendre abans del mes de juny.

Més enllà de l'Atlàntic

A més d'això, Imperia Foie Gras també centra la seva estratègia en la internacionalització. Per això, aquest 2014 vol obrir nous mercats i fixa els ulls en l'Amèrica del Sud. Actualment, exporta un 20% de la producció i la intenció és incrementar aquest percentatge durant els propers mesos. "L'exportació és prioritària per a nosaltres i, per això, ens anem marcant països sobre el mapa on hi centrem els nostres esforços", explica Serra. Entre la llista de països on Imperia ja hi ven s'hi troben Portugal, Alemanya, Suècia, Itàlia, Andorra, les Filipines i el Japó. Al continent americà, l'empresa gironina té presència a l'Uruguai, Guatemala, Cuba, Mèxic, la República Dominicana i Xile.

Imperia Foie Gras compta amb una planta de producció de 2.600 metres quadrats al polígon gironí. Té una plantilla de 26 treballadors, una cartera de 400 clients i ha tancat l'exercici del 2013 facturant 2,4 MEUR. L'objectiu que s'han fixat aquest any és fer créixer aquesta xifra en un 10%.