El Girona10 fa que un 47% més de turistes passin per les oficines d'informació

Els organitzadors de la campanya parlen d'"èxit rotund"

La tercera edició del Girona10 ha comportat un augment de turistes que van aprofitar per visitar la ciutat i acollir-se a la promoció de deu euros per menjar a restaurants o dormir a hotels. Les oficines d'informació turística de la ciutat van rebre un total de 843 consultes, una xifra que suposa un increment del 47,3% si es compara amb les recollides l'any passat que van ser de 572.

Cal dir que aquest any per primer cop es van instal·lar dos punts d'informació a l'estació de trens -un al vestíbul d'arribades del TAV i l'altre al del tren convencional-. Al marge d'aquests punts, s'han comptabilitat els visitants rebuts a l'Oficina de Turisme de la Rambla i el Punt de Benvinguda.

Si es mira el perfil dels turistes, un any més ens constata que el la gran majoria són de Catalunya, prop d'un 90%, i el restant d'altres punts de l'Estat com ara Madrid, Andalusia i Balears. Segons dades recollides a l'Oficina de Turisme de la Rambla, el 66% dels catalans que van fer una consulta provenien de l'àmbit metropolità, un 31% de la demarcació de Girona, i un 1,83% i prop d'un 0,9% de Tarragona i Lleida respectivament. La regidora de Turisme, Coralí Cunyat, ha reconegut que cal seguir treballant en les campanyes per atraure visitants de fora i insistir sobretot en aquelles poblacions per on passa el TAV. De fet, aquest any es va acordar amb Renfe d'oferir descomptes de fins al 75% del preu del bitllet per venir a Girona.

Pel que fa al tipus de consultes, els temes més sol·licitats han estat els serveis (un 28,1%), seguit del centre històric (un 26,5%) i activitats i esdeveniments (un 12,3%), entre d'altres.

Més visites guiades i el doble d'afluència al tren turístic

Altres àmbits que han notat un augment de turistes ha estat per exemple les visites guiades organitzades des del Punt de Benvinguda que van experimentar un creixement del 67% respecte l'any anterior. Concretament es va passar de 99 persones el 2013 a 166 en aquesta nova edició. Els cinc espectacles al carrer van tenir una mitjana de 500 persones de públic per cadascun mentre que el trenet turístic va doblar l'afluència d'un camp de setmana normal del mes de gener.

Pel que fa als museus, els que han registrat un increment més significatiu respecte l'edició passada han estat el dels Jueus, amb un augment de prop del 70%, seguit del Museu d'Història, amb un 60% i el del Cinema, amb un 4,99% més de visitants.

Ocupacions hoteleres de fins al 95% i uns 13.000 menús servits

L'edició del Girona10 d'enguany incloïa el sorteig de 1.200 places hoteleres i 15.000 menús. Finalment, s'ha aconseguit una ocupacio d'entre el 90 i 95% a nivell d'hotels i es calcula que s'hauran servit almenys uns 13.000 menús però encara no hi ha xifres definitives. Una altra dada que destacava aquest matí el president de l'Associació d'Hostaleria Girona-Radial, Xavier Nicolazzi, és que aquells hotels que no es van acollir a aquesta iniciativa també han experimentat un augment de les reserves en un 25% de mitjana, un fet molt positiu si es té en compte que l'ocupació per a aquesta època sol ser força fluixa.

En el cas de les parades del Mercat del Lleó, on hi participaven més de 20 establiments, van exhaurir les existències i calculen que es van servir uns 20.000 tastets. Pel que fa a la trentena de comerços del centre, calculen que les botigues van tenir el triple de vendes d'un dissabte normal.

Amb les xifres a la mà, els organitzadors ja parlen de la consolidació del Girona10 com a estratègia turística per aconseguir fer venir els visitants i per tant ja es dóna per fet que hi haurà més edicions. Segons la regidora de Turisme, Coralí Cunyat, s'ha demostrat que la suma d'esforços públics i privats funciona i assegura que "encara hi ha marge" per créixer més.

L'euro solidari no ha acabat de funcionar

Enguany la campanya es va batejar amb el lema de 'Girona10+1' amb la idea que els clients que ho volguessin destinessin un euro més per al Banc dels Aliments en unes caixes instal·lades als mateixos establiments. Tot i que encara no hi ha dades oficials del total de diners recaptats, els organitzadors reconeixen que no tenen clar si la iniciativa es repetirà l'any que ve atès que alguns visitants tenien reticències a l'hora de fer aquest pagament voluntari. Nicolazzi ha explicat que havien estudiat la possibilitat de fer-ho obligatori però que finalment ho van descartar perquè no es pot "obligar a ningú a ser solidari".