El Patronat de Turisme de Girona augmenta el pressupost fins als 4,8 MEUR

Volen reforçar la presència al sud de França

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha presentat avui el Pla d'Accions per al 2014 i tot el seguit d'activitats que promourà per fer atractiva la destinació. Destaca que el pressupost per fer-ho possible creix respecte a l'any anterior. Per al 2014, el Patronat disposa de 4.810.000 euros, un 2,24% més que al 2013, gràcies a l'augment de la partida aportada per la Diputació de Girona.

De fet, pràcticament el 90% del pressupost ve aportat per la corporació i la resta (uns 500.000 euros) són diners dels mpresaris turístics que, o bé paguen per participar en fires o accions que organitza el Patronat arreu, o bé paguen una quota per formar part d'algun dels clubs de producte que gestionen des de l'organisme.

Un dels objectius és, segons apunta el director, Ramon Ramos, anar augmentant les aportacions del món privat. Un fet que ja es ve produint des del 2012. Segons dades del Patronat, el 2011 els empresaris només aportaven uns 80.000 euros mentre que, quatre anys més tard, han passat a destinar-hi pràcticament mig milió d'euros.

Aprofitar l'embranzida de l'alta velocitat

Amb aquests diners, el Patronat vol prioritzar les accions a l'exterior, especialment en aquells mercats que s'ha fixat com a prioritaris. Per una banda, seguir incidint en el mercat interior català, però també fer especial èmfasi en ciutats com Perpinyà, Lió, Tolosa o París que, des del desembre, tenen connexió directe amb alta velocitat amb Girona i Figueres. Altres destinacions prioritàries per fer promoció seran Regne Unit, el Benelux, Rússia, Israel i Alemanya, entre d'altres.

L'alta velocitat va arribar a Girona fa just un any. Durant aquest temps, el Patronat també ha impulsat diverses accions a ciutats com Saragossa o Madrid per atraure visitants. Segons ha explicat Ramos, la seva prioritat per al 2014 se centrarà en el turisme de negocis més que en el turisme de plaer. Per això, han preparat trobades amb empreses que organitzen congressos per exposar-los les opcions que té Girona. 
Segons apunta Ramos, la idea és reduir el nombre de fires genèriques en les que participa el Patronat i apostar per les accions específiques i també els 'Roadshows', viatges de familiarització durant els quals el Patronat fa promoció de la destinació a diverses ciutats importants del país en pocs dies. 

Preparats per al 'boom' del mercat xinès

El Patronat treballa des de fa temps amb la vista posada en el potencial del mercat xinès. Des de l'organisme tenen clar que quan la tramitació dels visats s'agilitzi -en una previsió a quatre o cinc anys vista- aquest turista serà una gran oportunitat per a la destinació. Per això, han contractat una especialista xinesa per a tres anys amb l'objectiu que faci un estudi de les necessitats i els gustos d'aquest turista i què farà falta per convèncer-los perquè vinguin a Girona. "Es tracta de treballar amb temps i estar preparats per quan aquest turista comenci a viatjar massivament", ha destacat el director del Patronat.

Nous productes i projectes

Aquest 2014 el Patroant de Turisme impulsa diferents projectes. Entre aquests, destaquen la creació de tres nous clubs de producte que s'afegeixen als cinc que actualment ja existeixen. Es tracta d'unir les empreses turístiques i oferir, per sectors, una oferta unificada i atractiva. Els nous clubs que es creen estaran dedicats a la cultura i la identitat, a les experiències úniques i a l'enogastronomia (recollint la ruta DO Empordà que ja existeix). En el cas del club de les experiències úniques, el director ha explicat que convocaran un jurat independent per escollir què pot ser considerat experiència única i exclusiva. Segons Ramos, actualment hi ha més de 400 empreses sòcies d'aquests clubs, una xifra que amb la posada en marxa dels tres nous clubs pot créixer fins als 800 amb una previsió a dos anys. 

Un altre dels projectes d'aquest any s'està coent de la mà de la Universitat de Girona. Segons ha avançat Ramos, es tracta d'un projecte pioner a Europa i que només existeix a Corea i el Japó. De la mà d'un equip científic i mèdic, s'identificaran una quinzena de boscos de les comarques gironines que, prèvia demostració científica, tenen qualitats curatives. Es tracta de desenvolupar uns itineraris forestals terapèutics. La previsió és que el projecte comenci a caminar a finals d'any.

El turisme de creuers és un dels altres grans focus que vol treballar el Patronat. Per això, novament té previst anar a la fira més important del sector, que es fa a Miami. Segons el director de l'organisme, la feina que el Patronat ve fent en els darrers dos o tres anys amb els operadors de creuers tindrà el seu fruit el 2015, quan s'espera que augmenti de manera important el nombre de creuers amb escala a Palamós i Roses.

Per la seva banda, el president del Patronat i de la Diputació de Girona, Joan Giraut, ha destacat que, malgrat que el pressupost de la Diputació baixa en moltes àrees, han volgut reforçar el paper del Patronat. Segons les dades estimades amb què treballen, durant el 2013 van visitar les comarques gironines uns 4,5 milions de turistes i es van registrar uns 18 milions de pernoctacions. Per al 2014, s'espera que aquestes xifres vagin a l'alça.